اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیانیه انجمن صنفی خبرنگاران آمل

خبرنگاران باید کج‌اندیشی‌ها را به روشنگری مبدل کنند

در بیانیه انجمن صنفی خبرنگاران آمل که به مناسبت روز خبرنگار صادر شده، آمده است: خبرنگاران باید در راستای رسالت خطیر خود کج‌اندیشی‌ها و کج‌اندیشان را به روشنگری دعوت کنند.

خبرنگاران باید کج‌اندیشی‌ها را به روشنگری مبدل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، انجمن صنفی خبرنگاران این شهرستان به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: بیان واژه خبرنگار مستلزم ایجاد تفکری است در جامعه که آن را نه به شغلش بلکه به واسطه فرهیخته بودنش می‌شناسند.

این بیانیه می‌افزاید: خبرنگاری که در پس فرهیخته‌ماندنش غم‌ها و شادی‌های جامعه را می‌نگرد، می‌نویسد، ثبت می‌کند و در رسالت آگاه‌سازی‌اش پرچم‌دار روشنگری می‌شود.

خبرنگاران آملی یادآور شدند: شفاف‌سازی که باید توسط دستگاه‌های اجرایی، مدیران شهری و مقامات مسئول صورت گیرد عدم اجرای آن را خبرنگار روشنگر برعهده می‌گیرد تا با وجدان خود و تعهدی که به مردم دارد رضایت خداوند و منافع همگان را به ارمغان آورد.

این بیانیه ادامه داد: مسیری که در زندگی پیش گرفته است متملقانه نیست و در بیان واقعیت حقیقت را منشا می‌گیرد، این حقیقت از روح پاک و فطرت و سرشت ربوی انسانی نشات گرفته است که با پس زدن منافع مادی از حیات بشری نشات می‌گیرد و سرآغاز دنیایی می‌شود که پویایی و نشاط آن مثال‌زدنی است.

انجمن صنفی خبرنگاران آمل تصریح کرد: خبرنگاری قشر فرهیخته‌ای است که فرهیختگی‌اش راه را برای جستجوی حقیقت باز می‌کند و حقیقت؛ دروازه‌ای می‌شود برای این‌که بتواند به عدالت اجتماعی و عدل عمومی دست یازد.

در ادامه بیان شد: انجمن صنفی خبرنگاران آمل 17 مرداد روز خبرنگار را گرامی می‌دارد و از حق و حقوق خبرنگاران فرهیخته و روشنگر دفاع می‌کند و این انجمن بر خود لازم می‌دارد خبرنگاران و سایر حرفه‌های مربوط به رسانه و مطبوعات را در مقابل کج‌اندیشی‌ها به روشنگری دعوت کند تا مردم در تشخیص سره از ناسره آشنا شده و زمینه را برای جامعه‌ای خداپسند و مطلوب آماده کنند.

خبرنگاران آملی با اعلام اینکه همراهی مردم با رسانه و مطبوعات از جمله وظایفی است که انجمن صنفی خبرنگاران آمل برای تحقق آن تلاش می‌کند، ابراز داشتند: پیگیری مطالبات مردمی که وظایف خبرنگاران متعهد را دوچندان می‌کند به نتیجه ختم نمی‌شود مگر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی بر واقعیت‌های موجود صحه گذاشته و جهت بهبود شرایط جامعه و مملکت از خبرنگاران به عنوان ارتباط موثر با مردم استفاده کنند.

در ادامه آمده است: انجمن صنفی خبرنگاران با آرزوی تندرستی برای خبرنگاران از همه قشرهای جامعه دعوت می‌کند تا برای بهبود زندگی مردم که رضایت خداوند را نیز در پی دارد ارتباط مستمر خود را با رسانه‌ها به ویژه مطبوعات و رسانه‌های استانی حفظ کرده و نقاط قوت و کاستی‌های این ارتباط را به انجمن که مجمعی بزرگ از اهالی خبر و رسانه و مطبوعات است متذکر شوند.

انتهای پیام/86012/ط/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول