اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با مسئولین محلی بررسی شد

عملکرد خبرگزاری فارس در استان لرستان

فارس به مناسبت روز خبرنگار در گفت‌وگو با مسئولین محلی عملکرد دفتر خود در استان لرستان را مورد ارزیابی قرار داد.

عملکرد خبرگزاری فارس در استان لرستان

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، یکی از اصلی‌ترین کارویژه‌های رسانه‌ها پاسخگویی به نیازها و مطالبات مردمی است.

اگر قایل باشیم که رسانه‌های رکن چهارم دموکراسی به حساب می‌آیند آنگاه باید بگوئیم نقش رسانه ایجاد یک فضای تعاملی میان مسئولین و مردم است.

از یک سو رسانه‌ها مطالبات مردمی را به گوش مسئولین می‌رسانند و از سوی دیگر عملکرد‌های حکومت‌ها را در اختیار افکار عمومی قرار می‌دهند.

خبرگزاری فارس و علی‌الخصوص گروه استان‌های این خبرگزاری همواره سعی داشته است تا با رعایت عدالت خبری به نیاز‌های رسانه‌ای مردم سرتاسر کشور پاسخ دهد.

در ذیل گفت‌وگوی فارس با برخی از مسئولین محلی را در خصوص عملکرد دفتر این خبرگزاری در استان لرستان با هم مرور می‌کنیم.

 استاندار لرستان در گفت‌وگو با فارس در خرم‌آباد ضمن گرامیداشت روز خبرنگار در خصوص خبرگزاری فارس گفت: خبرگزاری فارس هم به عنوان یک رسانه مؤثر، تأثیرگذار و با اهمیت در استان در روند امور استان و فعالیت‌های مرتبط با سازندگی، کار، رشد و توسعه نقش مثبت و مناسبی ایفا کرده است.

حبیب الله دهمرده یادآور شد: باید از خدمات مثبت این رسانه در لرستان تقدیر و تشکر کنم.

استاندار لرستان با بیان اینکه مطمئن هستم، این رسانه دارای طیف وسیعی از مخاطبان است، گفت: خبرگزاری فارس ‌همواره مدافع ارزش‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

*خبرگزاری فارس یکی از مهمترین خبرگزاری‌های کشور است

نماینده مردم الیگودرز در مجلس ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرگزاری فارس با عملکرد مثبت خود امروز دارای طیف وسیعی از مخاطبان در سراسر جهان است.

محمدتقی توکلی افزود: نیک اندیشان بلند عرصه خبرنگاری دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و متوجه ماموریت خود هستند، چرا آنها رسالت انبیاء را به همراه دارند و امانت‌دار مردم هستند و باید مسئولیت‌پذیر باشند.

  نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با توجه به حفظ بی‌طرفی در تحلیل موضوعات در سایت خبرگزاری فارس اظهار داشت: خبرگزاری فارس یکی از مهمترین خبرگزاری‌های کشور است که توانسته مخاطبان زیادی داشته باشند و این رسانه در نشر اخبار و تحلیل موضوعات جانب بی‌طرفی خود را حفظ کرده است و جزء رسانه‌های پیشرو است.

*خبرگزاری فارس یکی از رسانه‌های فعال، مؤثر و پرطرفدار است

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان گفت: امروزه رشد و تکنولوژی و امکانات و تجهیزات الکترونیکی، ماهواره‌ای و غیره باعث شده که ایام جابه‌جایی و انتقال اخبار و اطلاعات با سهولت انجام پذیرد و لذا رسانه‌های الکترونیکی با اقبال بیشتری روبه‌رو هستند.

محمد آریانپور گفت: خبرگزاری فارس یکی از رسانه‌های فعال، مؤثر و پرطرفدار کشور است که مخاطبان فراوانی در سراسر نقاط دنیا به ویژه در کشور دارد و بی‌شمار افرادی هستند که از طریق این خبرگزاری اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان اذعان داشت: شرط اساسی استقبال مردم و اعتماد آنان به یک رسانه صداقت، سرعت و دقت است که خبرگزاری فارس دارای این ویژگی‌ها است.

وی متذکر شد: این را نباید هرگز فراموش کنیم که این مسائل در عملکرد خبرگزاری فارس وجود دارد و انتظار می‌رود روز به روز بر کیفیت و کمیت کار این رسانه در سایه استقبال مخاطبان افزوده شود.

*صداقت در گفتار و نوشتار، تبیین حقایق و شجاعت از خصوصیات خبرنگاران است

امام جمعه شهرستان دورود گفت: صداقت در گفتار و نوشتار، تبیین حقایق و شجاعت در بیان سه موضوعی است، که خبرنگاران باید مدنظر داشته باشند.

حجت الاسلام حسین رجایی‌پور ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: معمولا هر قشری یک رسالتی دارد که خبرنگاران نیز از این رسالت مستثنی نبوده و لذا صداقت در گفتار و نوشتار، تبیین حقایق و شجاعت در بیان سه موضوعی است که رسالت یک خبرنگار را تعریف و بیان می‌کند.

امام جمعه شهرستان دورود ادامه داد: امید است، این ماموریت و این تکلیف از ناحیه خبرنگاران عزیز سرلوحه کار خبرنگاری شود که به حمدالله تاکنون چنین بوده است و صداقت خبرنگاران ما در دفاع از نظام افکار عمومی و مقابله با تهاج فرهنگی بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: البته در هر دستگاهی کسانی پیدا می‌شوند که به رسالت خود جامه عمل نپوشیده که آنان نیز از دایره خبرنگاری و افکار عمومی در عمل خارجند.

حجت الاسلام رجایی پور با مثبت ارزیابی کردن عملکرد خبرگزاری فارس در عمل به رسالت خبری، گفت: به حمدالله عملکرد خبرگزاری فارس در شهرستان دورود و کل کشور تاکنون مطلوب بوده است.

امام جمعه شهرستان دورود گفت: خبرگزاری فارس در سطح کشور و استان لرستان دارای عملکرد بسیار مطلوبی است.

امام جمعه شهرستان دورود گفت: عملکرد خبرنگاران در مقابله با تهاجم فرهنگی بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: توفیق خبرنگاران سخت کوش و مومن را از خداوند عامل مسألت دارم و روز خبرنگار را از صمیم قلب به همه خبرنگاران تبریک و تهنیت می‌گویم.

*سختی کار خبرنگاران را همه دنیا می‌دانند

سرپرست فرمانداری شهرستان دورود گفت: سختی کار خبرنگاران را همه دنیا می‌دانند و در برخی موارد خبرنگاران در راستای رسالت خود به شهادت می‌رسند.

حسن احمدی با اشاره به 17 مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی که مصادف است، با روز خبرنگار گفت: همگان شاهد هستند که همه ساله تعدادی از عزیزان خبرنگار به جهت انجام رسالت خطیر خود در نقاطی از دنیا دچار آسیب‌ها و سختی‌های فراوانی می‌شوند.

وی افزود: رسالتی که این عزیزان برعهده دارند، شفاف‌سازی، انتقال حقایق به مردم و در واقع به نوعی مبارزه با ظلم است.

سرپرست فرمانداری دورود با اشاره به این که خبرنگاران پل‌های ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند، افزود: به واسطه حضور خبرنگاران و انتقال مشکلات جامعه و مردم، مسئولان در جهت رفع مشکل اقدام به عمل می‌آورند.

وی افزود: البته این رابطه به صورت برعکس نیز بوده است، یعنی جایی که خبرنگاران اقدامات مسئولان را که گاها مردم عزیز از آنها بی‌خبر هستند، را به سمع و نظر مردم می‌رسانند که آن خود وظیفه‌ای سنگین است.

احمدی اذعان داشت: از ویژگی‌های خبرنگاران امانت‌داری است، در واقع هر خبر یک امانت است که خبرنگار باید بدون تحریف و کم و کاستی در انتقال آن کوشا باشد.

وی افزود: با این اوصاف به وظیفه سخت و خطیر خبرنگاران پی‌برده و به همه خبرنگاران خدا قوت گفته و این روز را به همه آنها تبریک می‌گویم و امیدواریم که بتوانیم در انجام وظایف خود با مدد از حی سبحان و ائمه معصومین موفق باشیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان دورود با عالی خواندن عملکرد خبرگزاری فارس اظهار داشت: خبرگزاری فارس یکی از فعال‌ترین خبرگزاری‌ها در سطح کشور و استان لرستان و همچنین شهرستان دورود بوده است که توانسته به خوبی تمام اخبار موجود حتی در دورافتاده‌ترین نقاط را پوشش دهد.

وی افزود: خبرگزاری فارس با انعکاس قوی مشکلات به کمک مسئولان آمده و من به نوبه خود از عملکرد این خبرگزاری در شهرستان دورود بسیار راضی هستم.

-----------------------------

گزارش الهیار محمودی فر

-----------------------------

انتهای پیام/2304/ج40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول