اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هزینه 350 میلیون تومانی

کتابخانه عمومی حجربن عدی شهر گتاب بابل افتتاح شد

کتابخانه عمومی شهر گتاب در زمینی به مساحت یک هزار و 200 متر مربع با هزینه 350 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

کتابخانه عمومی حجربن عدی شهر گتاب بابل افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران، در مراسمی با حضور معاون عمرانی استاندار مازندران، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مسئولان شهری کتابخانه عمومی حجر بن عدی در شهر گتاب افتتاح شد.

معاون عمرانی استاندار مازندران در این مراسم با اشاره به فرهنگ غنی شیعی و تاریخ علمی درخشان آن در ایران اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام و مذهب شیعه بر کتابخوانی و دانش‌افزائی تاکید ویژه‌ای دارد و همین موضوع سبب شده که علمای اسلام در طول زمان با آثاری که از خود به جا گذاشته‌اند باعث فخر این فرهنگ و این مرز و بوم در جهان شوند.

عیسی هاشمی کتابخانه را یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های معنوی در ایران برشمرد و افزود: کتابخانه در کشوری که با فرهنگ ایرانی و شیعی غنی شده، گنجینه‌ای از علم و دانش و معرفت است که ملجأ خوبی برای رهپویان کمال بشری است و نه تنها ملت ایران بلکه همه ملت‌های جهان می‌توانند از این گنجینه بهره‌مند شوند با توجه به اینکه بهره‌مند هم شده‌اند.

وی به فعالیت‌های مثال‌زدنی دولت‌های نهم و دهم در عرصه کتابخانه‌سازی و ترویج مطالعه مفید اشاره کرد و گفت: این به آن معنا نیست که تمامی مشکلات در زمینه کتاب و کتابخوانی رفع شده بلکه بدان معنا است که نتایج مثبت بسیاری را در جامعه به همراه داشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران نیز در این مراسم تعداد کتابخانه‌های عمومی استان را در ابتدای دولت نهم 49 باب با زیربنای حدود 35 هزار متر مربع عنوان کرد و ادامه داد: اکنون در استان تعداد کتابخانه‌ها با 98 درصد افزایش به 97 باب کتابخانه با بیش از 48 هزار متر مربع زیربنا رسیده است.

محمداسماعیل امامزاده عنوان کرد: علاوه بر این‌ها 35 کتابخانه روستایی و 11 کتابخانه شهری نیز در استان در حال ساخت است که با تکمیل آنها در دولت یازدهم شاهد رشد چشمگیری در افزایش شاخص‌ها خواهیم بود.

وی به رشد تعداد دیگری از شاخص‌های جهانی کتابخانه‌ای نظیر متراژ زمین‌های کتابخانه‌ای و تعداد تجهیزات موجود در کتابخانه از قبیل رایانه و صندلی در استان اشاره کرد و افزود: تعداد کتاب‌های موجود نیز در کتابخانه‌ها از حدود 586 هزار جلد به بیش از یک میلیون و 304 هزار جلد رسیده که رشد 122 درصدی داشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران تعداد اعضای کتابخانه‌ها را در سال 84، حدود 59 هزار نفر عنوان کرد و گفت: اکنون بیش از 100 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی عضویت دارند که از این تعداد بیش از 3 میلیون و 645 هزار مراجعه به کتابخانه‌های عمومی داشته‌ایم که هر نفر به طور متوسط دو تا شش ساعت را در آنجا گذرانده است.

دبیر کمیته نهضت مطالعه مفید استان در مورد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی متذکر شد: این کتابخانه‌ها در ابتدای دولت نهم سه باب بوده که اکنون با رشد 966 درصدی به 32 باب رسیده است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: کتابخانه عمومی شهر گتاب در زمینی به مساحت یک هزار و 200 متر مربع با زیربنای 750 متر مربع در دو طبقه، با هزینه 350 میلیون تومانی از سال 88 آغاز شده و در مرداد 92 به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/‌2296/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول