اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

خبرنگار سرباز جبهه آگاهی

خبرنگار به راستی سرباز جبهه آگاهی و معرفت است که در این وادی تلاش خستگی‌ناپذیری را از خود نشان می‌دهد.

خبرنگار سرباز جبهه آگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، بدون تردید انفجار اطلاعات و جامعه اطلاعاتی چالش امروز و فردای بشریت است.

در عصر کنونی انفجار اطلاعات و یا انقلاب ارتباطات پیام فرهنگ و تمدن جامعه جدید بشریت شده که نظام‌های ارزشی، ساختارها و الگوهای رفتاری و جهان‌بینی و فلسفه و تاریخ خاص خود را به همراه دارد.

نوشتن و به تحریر درآوردن یکی از نعمت‌های بزرگ حق تعالی برای انسانیت است، وقتی خداوند تبارک و تعالی به قلم قسم می‌خورد، ارزش ذاتی قلم از حدود نعمت نیز فراتر رفته و جایگاه رفیعی در جهان را به خود اختصاص می‌دهد که همه کانون‌های انتشار علم و دانش و خبر بدون آن از امکان نشر برخوردار نیستند.

اطلاع‌رسانی شفاف فرصتی درخشان از عرصه‌های اثرگذاری نوشتن است که بشر در قرن حاضر توانسته آن را با به کارگیری فناوری نوین به فرآورده‌ای با ارزش و قابل انتقال برای عموم مردم درآورد.

17 مرداد روز خبرنگار یادآور اراده و عمل مجاهدانه مردان و زنانی است که برای بازگویی حقیقت و بازتاباندن واقعیت، پرچم رسالت بزرگ اطلاع‌رسانی را بر دوش گرفته و چراغ راه جامعه خویش شده‌اند که در پیشاپیش این سلسه راهیان وادی آگاهی و نیک اندیشی، مجاهدانی هستند که در نگارش خبر و عرصه اطلاع رسانی از خون خویش مایه گذاشته‌اند.

هفدهم مردادماه که یاد خون نگار شهید محمود صارمی روز خبرنگار نام گرفته است روز پاسداشت تلاش بی‌وقفه انسان‌های آگاهی است که به سلاح قلم در سرزمین آگاهی قدم می‌زنند که این روز بزرگ را به تمامی روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رسانی تبریک عرض می‌کنیم.

یکی از خبرنگاران پیشکسوت در این باره معتقد است: خبرنگاران فضای امید و نشاط را در جامعه بگسترانند.

سید خلیل سجادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: خبرنگاران رسانه‌ها باید در نوع تولید اخبار فضای نشاط و تعالی را در جامعه بگسترانند.

وی ادامه داد: خبرنگاران باید در تولید اخبار و وقایع مصلحت کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مد نظر داشته باشند.

این خبرنگار و نویسنده برجسته اضافه کرد: انعکاس واقعیت‌هایی که برخلاف مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت باشد، هیچ نفعی نداشته و تنها مشکلات را زیادتر می‌کند.

سجادی تصریح کرد: برای احقاق این مهم در جامعه باید به ویژگی‌های فردی یک خبرنگار در امر اطلاع رسانی توجه بیشتری شود.

یکی دیگر از خبرنگاران کوشای ایلامی معتقد است: با اطلاع‌رسانی به موقع، امید و اعتماد مردم به دولت و دست‌اندرکاران نظام بیشتر از گذشته شده و سبب دلگرمی آنان به آینده می‌شود.

جبار صفربیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: خبرنگاران در ایجاد فضای امید و نشاط در جامعه نقش مهمی داشته و باید در این زمینه با توجه به شرایط نظام و دشمنان خارجی تلاش بیشتری کنند.

وی ادامه داد: دشمنان نظام با استفاده از همه ابزارهای در اختیار، در صدد تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

صفربیگی تصریح کرد: در اینجا نقش خبرنگاران مهم‌تر و بیشتر بوده که باید در برابر این هجمه نیز با قلم توانای خود ایستادگی کنند.

سردبیر هفته نامه ایلام خبر در ادامه، روز خبرنگار را که مصادف با سالروز شهادت محمود صارمی است به تمامی اصحاب رسانه تبریک گفت.

انتهای پیام/2246/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول