اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

رسالت خبرنگار؛ تلاش تا پای جان

حرفه خبرنگاری بی‌هیچ قید و شرطی جزو مشاغل سخت و پرمخاطره بوده و رسالت خبرنگار نیز تلاش تا پای جان است.

رسالت خبرنگار؛ تلاش تا پای جان

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رسانه‌ها به عنوان یک امکان بالقوه مناسب‌ترین فرصت‌ها را برای ارتباط روابط عمومی با افکار عمومی فراهم می‌سازند؛ گرچه روابط عمومی‌ها امکانات گوناگونی را برای انتقال اطلاعات، اخبار، تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های سازمان خود در اختیار دارند، اما هیچ‌کدام از این شیوه‌ها کارایی رسانه‌های جمعی و از جمله مطبوعات را ندارند.

روابط عمومی و روزنامه‌نگاری دو شاخه از درخت تنومند ارتباطات و دو حلقه از این زنجیره هستند که به جای رقابت و ستیز باهم در خدمت و مکمل یکدیگرند، هر دو گروه نیازها و منافع متقابلی دارند که ارتباط آنها باهم می‌تواند برطرف‌کننده این نیازها و تأمین‌کننده منافع متقابل باشد، بنابراین شناخت مسئولیت‌ها و جایگاه هرکدام به وسیله دیگری و استفاده از راهکارهای مناسب برای ارتباط‌‌گیری بدون توسل به بده‌ بستان‌های مخرب و به دور از انتظارهای نامعقول و غیرمنطقی طرفین یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

کسب اطلاعات موثق و قابل اطمینان در مورد وضعیت سیاسی‌ اجتماعی و امنیتی بسیار دشوار و در عین حال بسیار ضروری و حیاتی است.

خبرنگاران از مهره‌های اساسی این مهم به شمار می‌روند و یک خبرنگار باید به واقعیت یک رویداد دست یابد و همواره گام به گام حوادث در حوزه کاری خود حرکت کند تا تحلیل‌های خود را به صورت کامل و رسا ارائه دهد.

یک خبرنگار موفق همیشه در انعکاس رخدادها بی‌طرفانه عمل می‌کند؛ همچون ذات خبرنگاری مبتنی بر بی‌طرفی است و علاوه بر این یک خبرنگار باید همواره در کسب اعتماد و اعتمادسازی بین منابع خبری و مردم تلاش کند.

حرفه خبرنگاری بی‌هیچ قید و شرطی جزو مشاغل سخت و پرمخاطره است.

در ایران اسلامی چه در دوره هشت سال دفاع مقدس و چه پس از آن به دفعات شاهد از جان‌گذشتگی خبرنگاران در امر تهیه واقعیات و دفاع از آزادگی و اسلام بودیم.

همواره بخشی از موفقیت‌های حاصله در تمامی عرصه‌ها نتیجه تلاش خبرنگاران، نویسندگان و روزنامه‌نگارانی است که با هدف اطلاع‌رسانی و نیز انتقال فرهنگ اسلامی سخت در تلاش هستند.

روز خبرنگار روز حق‌گویی و حق‌جویی و روز پاسداشت قلم را به همه روزنامه‌نگاران، صاحبان اندیشه، قلم و آزادگان عرصه اطلاع‌رسانی تبریک گفته و برای همه مجاهدان این عرصه آرزوی سرافرازی و تداوم توفیق دارم.

=============================

گزارش از سید حمید حسینی خبرنگار افتخاری فارس

 

=============================

انتهای پیام/2296/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول