اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی:

رسانه‌ها مهم‌ترین ابزار آگاهی‌بخشی در جوامع هستند

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با اشاره به اینکه رسانه‌ها از مهم‌ترین ابزار آگاهی‌بخشی در جوامع به شمار می‌روند، گفت: رسانه‌‌ها نقش اساسی در تحولات جوامع دارند.

رسانه‌ها مهم‌ترین ابزار آگاهی‌بخشی در جوامع هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مهدی چقایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به 17 مرداد ماه، روز خبرنگار اظهار داشت: خبر شالوده نخست ارتباطات اجتماعی است که شامل آگاهی و اطلاعات‌رسانی بوده و خبرنگاران وظیفه تولید خبر و خبر رسانی را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: همه افراد جامعه برای اینکه تصمیم درستی در زندگی اجتماعی و فردی و خانوادگی خود بگیرند، نیازمند اطلاعات درست و دقیق هستند که رسانه‌ها این اطلاعات را در اختیار افراد قرار می‌دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با تاکید بر اینکه رسانه‌‌ها نقش اساسی در تحولات جوامع دارند، گفت: رسانه‌ها از مهم‌ترین ابزار آگاهی‌بخشی در جوامع هستند و به خوبی اخبار و اطلاعات جهان را در اختیار شهروندان قرار می‌دهند.

چقایی بر لزوم اطلاع‌رسانی بر اساس واقعیت تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: تاریخ نشان می‌دهد اخباری که بر اساس واقعیت منتشر شود، همواره بر دل مردم می‌نشیند بر همین اساس می‌طلبد خبرنگاران در انعکاس واقعیت‌ها کوشیده و اخبار را بدون غرض‌ورزی انتشار دهند.

وی توجه به خواسته ملت در انعکاس اخبار را مهم‌ترین نقش و وظیفه اصحاب رسانه دانست و ادامه داد: اطلاع‌ رسانی اصولی و صحیح بر پایه واقعیت‌ها در راستای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌های کلان مسئولان جامعه بسیار مهم است که باید مورد توجه اصحاب رسانه قرار گیرد.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با تاکید بر اینکه اطلاع ‌رسانی در حیطه مسائل و مشکلات روزمره مردم نقش موثری در تسهیل در امور، کاهش هزینه‌ها و سرعت دارد، گفت: رسانه‌ها امروز به مهم‌ترین ابزار اطلاع رسانی و آگاهی‌‌بخشی در تمامی عرصه‌ها تبدیل شده‌اند و نقش به سزایی را در تحولات ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/87005/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول