اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز خبرنگار

اکبری: خبرنگار چشم تیزبین، گوش شنوا و زبان گویای جامعه است

مدیر مسئول اصفهان امروز گفت: خبرنگار چشم تیزبین، گوش شنوا و زبان گویای جامعه است و به این معنا که هرآنچه که برای سعادت آحاد جامعه لازم و صلاح است را پیگیری و مطرح می‌کند.

اکبری: خبرنگار چشم تیزبین، گوش شنوا و زبان گویای جامعه است

امیر اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان از تاثیر و نقش قلم خبرنگار و اهالی رسانه اضافه کرد: میزان اثرگذاری قلم خبرنگار، بستگی مستقیمی به توانایی خبرنگار و استقلال رسانه مربوطه آن دارد و اگر چنانچه این قابلیت نباشد، به نوعی اثرگذاری قلم هم از بین خواهد رفت.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم تعریف صحیحی از جایگاه و فعالیت خبرنگار در جامعه ارائه کنیم، باید بگوییم که خبرنگار باید چشم تیزبین، گوش شنوا و زبان گویای جامعه باشد.

مدیر مسئول اصفهان امروز تصریح کرد: این بدان معنا است که خبرنگاران هرآنچه که برای سعادت آحاد جامعه و اقشار مختلف اجتماع صلاح ببینند، باید بیان و مطرح کنند.

وی گفت: هرچه که خبرنگار از طریق افزایش دانش حرفه‌ای خود و در راه توانایی اثرگذاری مطالب خودش تلاش کند، طبیعی است که اثرگذاری رسانه و قلمش بالاتر می‌رود.

اکبری عنوان کرد: با توجه به شیوه انتقال اخبار و اطلاعات و گسترش بحث سایبری در جهان امروز و ارتقای امکانات و ابزارهای مرتبط با بحث خبر، قلم یک نویسنده این قابلیت را دارد، که یک موضوع رخ داده در یک دهکده کوچک را به مسئله جهانی تبدیل کند و به آن ابعاد بین‌المللی ببخشد.

وی در ادامه افزود: بهترین کاری که می‌توان در ارتباط با ارتقای جایگاه اعتباری خبرنگار در جامعه و در قبال مسئولان انجام دهیم این است که از مسئولان در ورطه اول در یک جمله سوال کنیم، شما چه جایگاهی برای خبرنگاران در حیطه شغلی و ذهنی خود قائل هستید و مدنظر دارید، نگاه مسئولان به رسانه و مطبوعات چگونه است.

مدیر مسئول اصفهان ادامه داد: اگر مسئولان فقط به این دو سوال پاسخ دهند، بزرگ‌ترین کمک و لطف را به جامعه خبرنگاران و مطبوعات کشور کرده‌اند.

وی خطاب به مسئولانی که خود دستی بر قلم دارند و دوست مطبوعات هستند و ارتباط خوبی با خبرنگاران دارند، گفت: توسعه و نشر مطبوعات و فراگیری کار خبر، سودی چند جانبه دارد، اما بیش از هر کس و هر چیزی این خود استان و مسئولان کشوری و استانی هستند که از فواید آن بهره‌مند می‌شود.

اکبری ابراز داشت: چون با افزایش توانایی، ارتقای جایگاه مطبوعات و رسانه‌ها می‌توانند بی‌واسطه و راحت‌تر با مردم سخن بگویند.

وی با تذکر به اینکه هر چه حیطه مخاطب یک رسانه بیشتر و حوزه فعالیت خبری مطبوعات گسترده‌تر باشد، میزان سهم رسانه و جامعه خبرنگار در کارهای بزرگ اجتماعی، استانی و کشوری بیشتر خواهد بود.

مدیر مسئول اصفهان امروز ادامه داد: سهیم بودن رسانه و مطبوعات در چنین کارها، یعنی افزایش مشارکت مردمی، بالا رفتن حس مسئولیت‌پذیری و کاهش فاصله بین دولت و مردم است.

وی در ادامه توصیه و پیشنهادی دوستانه با همکاران و جامعه خبری کشوری و استانی داشت و خاطرنشان کرد: در ارتباط با افزایش اعتبار و جایگاه خبرنگاران فرمولی ثابت چه برای جامعه ناشران، چه جامعه خبرنگار وجود دارد که چنانچه همه رعایت کنند به ارتقای مهارتی آنان می‌انجامد.

اکبری در پایان اظهار کرد: چنانچه اقشار یاد شده هدف خود، فعالیت خود و موفقیت خود را این قرار دهند که از طریق خبررسانی بهتر و اعتمادسازی بهتر با مخاطب، بتوانند پیشرفت و توسعه پیدا کنند و این مهم از راه حمایت بعضی افراد محقق نشود به اعتبار و ارتقای ارزش قلم کمک شایانی کرده‌اند.

انتهای پیام/63001/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول