اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه افسری امام حسین(ع):

5 هزار شهید دفاع مقدس بدون پلاک به وطن بازگشتند

معاون هماهنگ کننده دانشگاه افسری امام حسین(ع) گفت: از 220 هزار شهید کشور، 5 هزار شهید پلاک نداشتند و تنها استخوان‌هایشان وارد کشور شد.

5 هزار شهید دفاع مقدس بدون پلاک به وطن بازگشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، نورعلی نورالهی بعدازظهر امروز در یادواره هفتاد و دو تن از شهدای ساروکلای قائمشهر که در گلزار شهدای امامزاده اسماعیل(ع) برگزار شد، اظهار داشت: در سایه مقاومت و جهاد است که اسلام عزیز باقی می‌ماند.

وی به اهمیت و برکات برگزاری یادواره شهدا اشاره کرد و گفت: پیام شهدا کاملا روشن است و ما باید هر از چند گاهی چنین اجتماعاتی را که تذکری برای همه ماست، برگزار کنیم.

این مسئول ادامه داد: چنین تذکراتی برای ما نافع است، ما نمی‌توانیم این یادواره‌ها را برگزار نکنیم، چرا که این یادواره‌ها از مصادیق ایام‌الله بوده و برای هر اهل خردی یک تکلیف الهی و یک امر وحدانی است.

سردار نورالهی تاکید کرد: ما کشوری هستیم که پنج هزار شهید از 220 هزار شهیدمان حتی پلاکی با خود نداشتند و فقط با تکه‌ای استخوان به ایران اسلامی بازگشتند و شناسایی نشدند.

معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه افسری امام حسین(ع) اذعان کرد: جنگ تحمیلی هشت سال طول کشید، در صورتی که دشمن اعتقاد داشت ظرف مدت شش روز خاک ایران اسلامی را تصرف می‌کند، اما نتیجه نگرفت و وقتی جنگ تمام شد 72 هزار اسیر عراقی در چنبره قدرت فرزندان ایران اسلامی گرفتار بودند.

وی خطاب به مسئولان گفت: عزت امروز ایران اسلامی ثمره خون شهدا و رهبری پیامبرگونه یکی از فرزندان رسول‌الله است.

انتهای پیام/86008/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول