اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار کردستان تاکید کرد:

ایجاد زیرساخت‌های لازم برای یادمان‌های شهدا در کردستان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ایجاد یادمان‌های شهدا در استان تاکید کرد.

ایجاد زیرساخت‌های لازم برای یادمان‌های شهدا در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرضا شرف‌بیانی دوشنبه شب در جلسه کمیته‌های کشوری زائرین کاروان‌ها، یادمان‌ها و خادمین راهیان نور در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان  در سنندج اظهار کرد: استان کردستان با داشتن تعداد نقاط ایثار و شهادت بسیار، متاسفانه تعداد اندکی نقطه یادمانی وجود ندارد.

وی افزود: استان کردستان با داشتن 28 هزار کیلومتر وسعت دارای 2 هزار منطقه یادمانی ایثار و شهادت است یعنی به ازای هر 14 کیلومتر خاک کردستان، یک نقطه یادمان وجود دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان کار در زمینه حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را یک کار فرهنگی و جهادی دانست و افزود: مسئولان استانی و مردم باید در این زمینه بسیج شوند تا بتوانند در این راستا گام‌های مؤثری بردارند.

وی تصریح کرد: از چهار جهت که وارد استان کردستان شویم رزمگاه و یادمان‌های زیادی از شهدا وجود دارد و آنچه که لازم است ساخت این یادمان‌ها و انتقال آن رشادت‌های رزمندگان و فلسفه دفاع مقدس به نسل جوان است.

شرف‌بیانی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند اطلاع‌رسانی و قلم فرسایی است، اضافه کرد: باید نقاط یادمان شهدای استان احیا شود چرا که این نقاط با یادمان‌های جنوب کشور تفاوت اساسی دارد و نیازمند برجسته‌سازی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان بهترین راه برای زنده‌ماندن یاد و خاطره شهدا، احیای یادمان شهدا و نگاه به عزت و عظمت آنان عنوان کرد.

شرف‌بیانی از دفاع مقدس به عنوان برگ زرینی در دفتر افتخارات ملت ایران نام برد و افزود: حفظ و انتقال ارزش‌های آن دوران موجب ماندگاری انقلاب می‌شود.

وی استان کردستان را نماد اقتدار دفاع مقدس ذکر کرد و افزود: ملت ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی در راستای دفاع از انقلاب و ارزش‌های والای آن از تمام داشته‌های خود گذشتند که نسل امروز ما باید از دستاوردهای آنان حفاظت کند.

شرف‌بیانی در پایان به نقش و جایگاه استان در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دلاورمردان کردستانی در طول این دوران، فراز و نشیب‌های زیادی را پشت‌سر گذاشتند تا برگ زرینی برای همیشه در کارنامه خود داشته باشند.

انتهای پیام/79005/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول