اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق تعاون گلستان:

طرح بیمه بازنشستگی بانوان خانه‎دار به مرحله اجرا درآمد

دبیر اتاق تعاون استان گلستان از اجرای طرح بیمه بازنشستگی بانوان خانه‎دار عضو تعاونی در سطح استان خبر داد.

طرح بیمه بازنشستگی بانوان خانه‎دار به مرحله اجرا درآمد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یحیی احمدپور ظهر امروز در جمع فعالان تعاونی استان گلستان اظهار داشت: بانوان گلستانی برای بیمه بازنشستگی خانه‎داری می‎توانند با مراجعه به اتاق تعاون استان نسبت به بیمه تکمیلی خود مبادرت کنند.

وی با بیان اینکه زنان زیادی در تعاونی‎های استان فعالیت دارند، تصریح کرد: الزامی وجود ندارد که اعضای تعاونی در طرح و پروژه تعاونی‎ها مشغول به کار باشند، چراکه خیلی از افراد سهام‎دار تعاونی هستند و بنا به دلایلی نمی‎توانند در اجرایی شدن طرح‎ها حضور داشته باشند اما شرایطی فراهم شده این دسته از بانوان در شرایط فعلی از بیمه بازنشستگی برخوردار شوند.

اتاق تعاون گلستان با شرکت‎های خصوصی توانمند تفاهم‎نامه انعقاد می‎کند

دبیر اتاق تعاون گلستان با اشاره به اینکه تفاهم‎نامه اولیه با شرکت بیمه‎گذار پارسیان انجام شده است، اذعان کرد: طی روزهای آینده تبلیغات آن را انجام خواهیم داد و ثبت‎نام اولیه از متقاضیان صورت خواهد گرفت.

احمدپور اعلام آمادگی کرد که اتاق تعاون استان با شرکت‎های خصوصی که توانمندی موردنیاز تعاونی‎های استان را دارند برای انعقاد تفاهم‎نامه و قرارداد وارد عمل شود و افزود: از جمله تفاهم‎نامه‎های بسته شده با شرکت فراز اندیشان حکیم است که این شرکت در زمینه صدور گواهی‎نامه‎های ایزو، مدیریت کیفیت و برگزاری دوره‎های آموزشی فعالیت می‎کند که موردنیاز تعاونی‎ها است.

وی از برون‎سپاری بیش از 80 تا 90 درصد حوزه تعاون خبر داد و بیان داشت: تصدی‎گری این امور به اتاق تعاون واگذار شده و اگر توانمندی لازم در اتاق ایجاد شود سایر امور نیز واگذار خواهد شد.

60 درصد تعاونی‎های گلستان فعال هستند

دبیر اتاق تعاون گلستان با اشاره به اینکه بیش از 10 هزار تشکل و تعاونی در استان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: چیزی حدود 30 درصد این تعاونی‎ها غیرفعال، 60 درصد فعال و درصدی نیز در دست اجرا بوده و به دنبال این هستند که بعد از مراحل ثبت، مجوزهای لازم را از دستگاه‎های متولی کار اخذ کنند.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول