اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

خبرنگاران در نظام اسلامی از جایگاه رفیعی برخوردار هستند

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه خبرنگار کسی است که اطلاع‌رسانی را به طور عام بر عهده دارد، گفت: خبرنگاران ما در نظام اسلامی از جایگاه رفیعی برخوردار هستند.

خبرنگاران در نظام اسلامی از جایگاه رفیعی برخوردار هستند

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگار یکی از ارکان مهم تصمیم‌گیری و اشراف اطلاعاتی است و یکی از مهم‌ترین ابزارهای خنثی‌کننده توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگار کسی است که اطلاع‌رسانی را به طور عام بر عهده داشته و در نظام اسلامی از جایگاه رفیعی برخوردار است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان داشت: خبرنگاران باید انسان‌های عادل و خود کنترل کننده‌ای باشند که بر اصل اندیشه و خردورزی تکیه می‌کنند و مورد تأثیر مسائل احساسی و فشارها قرار نمی‌گیرند و واقعیت‌ها را آن‌گونه که هست با حفظ امانتداری منعکس می‌کنند.

وی یادآور شد: بدانید بالاتر از امانت مالی برخی اوقات امانت‌های خبری است که آبروی افراد را در بردارد.

حاجی‌صادقی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که خبرنگاری به عنوان یک رسالت انقلابی و روحیه جهادی در بین بچه‌های ارزشی شکل گرفت و تعداد زیادی از افراد در این بخش به شهادت رسیدند.

وی عنوان داشت: خبرنگاران در جریان انتخابات یکی از شورآفرینانی هستند که تنور انتخابات را داغ نگاه می‌دارند ولی در عین حال باید مراقب باشند که بر اساس بصیرت و آگاهی رفتار کنند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به ویژگی‌های خبرنگار مطلوب گفت: عدالت از جمله ویژگی‌های خبرنگار نمونه است بنابراین خبرنگار باید در انتقال اخبار مورد تأثیر هیچ عاملی قرار نگیرد.

وی ادامه داد: باید در نظر داشت اطلاع‌رسانی و انعکاس خبر نادرست برخی اوقات ممکن است یک فاجعه به بار بیاورد.

حاجی‌صادقی یادآور شد: خبرنگاری یک فن، مهارت و دانش است و نیازمند این است که کسانی که به این صحنه وارد می‌شوند با تسلط علمی کافی و کامل به فعالیت بپردازند.

وی با بیان اینکه خبرگزاری فارس از جنس فرزندان سنگرنشین انقلاب است گفت: این خبرگزاری از نظر فنی، تسلط، سرعت در اقدام، رعایت امانت‌داری و توجه به مصالح نظام به خوبی عمل کرده، البته توقعی به جز این از خبرگزاری فارس نیست.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: خبرگزاری فارس دارای روحیه جهادی، انقلابی و توجه به ارزش‌ها بوده و شکل گرفته از افراد ارزشی و انقلابی است که به حق سنگرنشینان انقلاب هستند.

وی عنوان داشت: برخی افراد خبرگزاری فارس را خبرگزاری بسیجیان و مجموعه نیروهای ارزشی قلمداد می‌کنند زیرا بسیجی یعنی سنگرنشین انقلاب و کسی که دغدغه انقلاب را دارد ولو عضو هیچ سازمانی نباشد بسیجی است.

انتهای پیام/78003/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول