اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 2 سال اخیر انجام شد

رشد 56 درصدی اعضای کتابخانه‌های خراسان شمالی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با اشاره به رشد مطلوب شمار مشتریان دائمی کتابخانه‌های استان گفت: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در 2 سال اخیر، 56 درصد رشد کرده است.

رشد 56 درصدی اعضای کتابخانه‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، علی رحیمی اظهار کرد: در 2 سال اخیر تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی از 19 هزار نفر در سال 90 ، قریب به 31 هزار نفر در سال 91 رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان بالاتر از میانگین کشوری است افزود: در حال حاضر به ازای هر 100 نفر در استان خراسان شمالی تعداد 54/3 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که این میانگین در کشور سه درصد است.

رحیمی فاصله دست‌یابی به چشم انداز را بسیار زیاد عنوان کرد و همکاری همه دستگاه‌ها را برای ترغیب افراد به عضویت در کتابخانه‌ها خواستار شد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات فرهنگی در کتابخانه‌ها گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی می‌تواند انگیزه افراد را به مقوله کتاب و کتاب‌خوانی و در نهایت مطالعه مفید بر انگیزد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی مخاطبان اصلی مسابقات کتاب‌خوانی را عموم افراد به ویژه دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: مسابقات کتاب‌خوانی با اهدای جوایز نقدی به برگزیدگان که از سوی نهاد کتابخانه‌ها انجام می‌شود، می‌تواند در ایجاد انگیزه برای مطالعه، معرفی منابع فاخر جذب اعضای فعال و پر کردن اوقات فراغت بسیار موثر باشد.

وی اجرای طرح‌های متنوع از جمله طرح تکریم اعضا در قالب اجرای طرح کتاب من، افزایش منابع و سطح کیفی خدمات و ارتباط با نهادهای مختلف را از جمله عوامل رشد عضویت در کتابخانه‌ها برشمرد.

انتهای پیام/63002/ر/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول