اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد

برداشت 7 هزار تن پسته از باغات اصفهان

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سطح زیر کشت این محصول شش هزار و 880 هکتار است که پنج هزار و 35 هکتار از آن بارور بوده و پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت محصول از این باغات هفت هزار تن باشد.

برداشت 7 هزار تن پسته از باغات اصفهان

احمدرضا رئیس‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه برداشت پسته از سطح باغات استان آغاز شده، اظهار داشت: سطح زیر کشت این محصول 6هزار و 880 هکتار است که این برداشت همچنان ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه 5 هزار و 35 هکتار از سطح مذکور بارور است پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت محصول از این باغات 7 هزار تن باشد که میزان تولید آن نسبت به سال گذشته افزایش چندانی نداشته است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: از جمله ارقام پسته به طور عمده شامل اکبرآقایی، کله‌قوچی، اوحدی و فندقی است.

این مسئول عمده کشت این محصول را به شرح زیر دانست و بیان داشت: این شهرستان‌ها آران‌وبیدگل، اردستان، نایین، کاشان و شاهین‌شهر هستند.

رئیس‌زاده خاطرنشان کرد: محصولی که تاکنون برداشت شده توسط 17 ترمینال ضبط و فرآوری پسته، شست‌وشو و آماده شده و در بازارهای داخل و خارج استان به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر آمار دقیق از میزان صادرات این محصول به استان‌های دیگر در دست نیست و این آمار در پایان فصل مشخص می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه خشکسالی‌های اخیر سبب کاهش کشت این محصول شده، متذکر شد: با توجه به اینکه این محصول از اهمیت بالایی از لحاظ اقتصادی برخوردار بوده با توجه به خشکسالی و کمبود آب آبیاری آن صورت گرفته است.

این مسئول اذعان داشت: این آبیاری به صورت سیار و یا چاه‌های آبیاری صورت گرفته است و با توجه به اینکه این محصول نیاز آبی زیادی ندارد آبیاری آن به طور مطلوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام/63015/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول