اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران مجلس:

مسئولان از خبرنگاران استفاده ابزاری نکنند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نقش خبرنگاران در جوامع دموکراتیک، از برخورد ابزاری با این قشر تلاشگر انتقاد کرد.

مسئولان از خبرنگاران استفاده ابزاری نکنند

موید حسینی‌صدر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار، اظهار داشت: رکن اصلی هر جامعه مدنی و دموکراتیک، حرفه خبرنگاری و فعالیت خبرنگاران است که البته آن طور که باید در کشور ما از این حرفه حمایت نمی‌شود که لازم است مورد تجدید نظر مسئولان و دقت بیش‌تر آنان قرار گیرد.

وی خبررسانی و خبرنگاری را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای پیشرفت هر جامعه‌ای عنوان کرد و افزود: میزان قانونمندی، آزادی بیان و مدنی بودن هر جامعه‌ای به طور مشخص با فعالیت خبرنگاران آن جامعه ارتباط مستقیم دارد.

حسینی صدر مدنی، قانونی و پیشرفته بودن هر جامعه‌ای را منوط به گستره فعالیت خبرنگاران آن جامعه اعلام و تصریح کرد: در هر جامعه‌ای که جایگاه خبرنگاری در آن جامعه‌ بالاتر باشد به همان میزان دموکراسی و جرأت بیان حقایق در آن جامعه بیش‌تر است.

وی میزان توسعه در هر جامعه‌ را با میزان گسترش اطلاع‌رسانی و خبررسانی در آن جامعه مرتبط دانست و خاطرنشان کرد: خبرنگاران با تیزبینی‌های خود در احقاق حقوق مردم و دادن انگیزه به کسانی که در راستای تعالی جامعه تلاش می‌کنند و دفاع از حقوق مسلم ولی پایمال‌شده محرومان، بسیار موثر هستند.

حسینی صدر نقش خبرنگاران را در گسترش دانش و توسعه فکری و حتی عمرانی جوامع بسیار مهم ارزیابی کرد و آنان را یکی از ارکان مهم دموکراسی هر جامعه‌ای برشمرد و افزود: هر اندازه حیطه فعالیت خبرنگاران در جامعه‌ای محدودترشده و آزادی عمل از او سلب شود، به همان اندازه باید در نحوه عملکرد مسئولان اجرایی آن جوامع حساس‌تر بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از نگاه ابزاری به این قشر توانمند و پرتلاش جامعه انتقاد کرد و گفت: خبرنگاری که با کمترین مزایا آمده تا حقایق را به بشریت بازگو کند، کسی نمی‌تواند او را از بیان حقایق به مردم بازدارد، که مسئولان باید علاوه بر عنایت به این مسئله و ارائه عملکرد شایسته از خود، روحیه انتقاد را نیز در خود پرورش دهند تا از برخی چالش‌های بی‌مورد خبرنگاران قدری کاسته شود.

انتهای پیام/61006/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول