اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان سمنان خبر داد

شناسایی اعضای یک باند کلاهبرداری تلفنی در استان سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان از شناسایی اعضای یک باند کلاهبرداری تلفنی در استان سمنان خبر داد و گفت: این افراد در آخرین اقدام مجرمانه خود، 250 میلیون ریال از یک خانم دکتر فوق ‏تخصص در گرمسار سرقت کردند.

شناسایی اعضای یک باند کلاهبرداری تلفنی در استان سمنان

محمدرضا میرزایی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه یک خانم دکتر فوق‏ تخصص در گرمسار به پلیس آگاهی شهرستان و اعلام کلاهبرداری و سرقت از عابر بانکش، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

میرزایی افزود: با توجه به اظهارات شاکی و بررسی‏های صورت گرفته، مشخص شد فردی در تماس تلفنی با خانم دکتر، خود را مدیرعامل یک شرکت دولتی معرفی و اعلام کرده که جمعی از کارکنان این شرکت، برای ویزیت به آن مطب معرفی می‏شوند و برای انعقاد قرارداد با شرکت، نیاز فوری به داشتن اطلاعات حساب عابر بانک خانم دکتر است.

فرمانده انتظامی استان سمنان تصریح کرد: به دلیل ازدیاد بیماران در مطب، خانم دکتر به ناچار کارت عابر بانک خود را به همراه رمز آن، به منشی می‏دهد و سماجت بیش از حد کلاهبردار، سرانجام منشی مطب را متقاعد به دادن اطلاعات حساب خانم دکتر می‏کند.

میرزایی گفت: متاسفانه منشی خانم دکتر نیز پای دستگاه خودپرداز حضور یافته و با دادن اطلاعات، کلاهبرداری و سرقت 250 میلیون ریال از حساب خانم دکتر رقم می‏خورد.

وی افزود: تحقیقات گسترده کارآگاهان پلیس آگاهی و شگردهای خاص آنان در کشف این‏گونه جرایم، سرانجام به ثمر نشست و عاملان این کلاهبرداری که سه نفر، اهل یکی از شهرستان‏های استان کرمان شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی استان سمنان ادامه داد: پس از هماهنگی‏های لازم و اخذ نیابت قضایی، تیم ویژه ‏ای از ماموران به شهرستان رفسنجان اعزام شدند و در عملیاتی ضربتی، هر سه متهم را دستگیر کردند.

میرزایی گفت: در تحقیقات بعدی مشخص شد که مجرم سابقه‏داری سر دسته این باند کلاهبرداری است که هم‏اکنون در ندامتگاه قزلحصار تهران دوران حبس را می‏گذراند.

وی گفت: هر چهار عضو باند پس از دستگیری، در بازجویی‏های فنی به جرم خود اعتراف کردند و پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی تحویل شدند.

فرمانده انتظامی استان سمنان به عموم شهروندان توصیه کرد: در صورت بروز این گونه موارد، از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب بانکی خود پرهیز کرده و مراتب را بی‏ درنگ به مرکز فوریت‏های پلیسی 110 اعلام کنند.

انتهای پیام/2249/ی20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول