اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آموزش استانداری خراسان‌رضوی خبر داد

17 مرداد ماه آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی علم تا عمل

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری خراسان رضوی گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی علم تا عمل 17 مرداد ماه جاری است.

17 مرداد ماه آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی علم تا عمل

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمد عباسپور در چهارمین جلسه هماهنگی‌های استانی برای حضور در جشنواره ملی علم تا عمل اظهار کرد: در این سند که 12 سال تا اتمام آن باقی است، مواردی چون ثبت 50 هزار اختراع و اکتشاف در سطح ملی و 10 هزار اختراع در سطح بین‌المللی پیش‌بینی شده است که تحقق آن جز با نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، شرکت‌های دانش بنیان، و به ویژه حمایت همه جانبه، مادی و معنوی از نخبگان و استعدادها و تجربیات صاحبان تجربه‌ها و ایده‌های برتر آنان میسر نمی‌شود.

وی ادامه داد: از آنجا که حضور در جشنواره ملی علم تا عمل برای برگزیدگان استانی با صرف هزینه‌هایی همراه است؛ گسترده شدن چتر حمایتی دولت برای جبران بخشی از این هزینه‌ها به منظور افزایش انگیزه در شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد به عنوان مخاطبان اصلی جشنواره امسال و سال‌های آینده ضروری است.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری خراسان‌رضوی با تاکید بر لزوم تغییر نگرش جامعه به مقوله سرمایه‌گذاری برای تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه اظهار کرد: هزینه‌های مادی حمایت از افراد حقیقی، حقوقی و موسسات فعال در عرصه پژوهش، نوعی سرمایه‌گذاری سودآور در راستای سند چشم‌انداز 1404 محسوب می‌شود.

عباس‌پور خاطرنشان کرد: در همین راستا مدیران استان استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی و امکانات موجود برای ارائه خدمت به صاحبان ایده و فناوری‌های مورد نیاز کشور، پژوهشگران و پیگیری برای رفع مشکلات آنان را جزو اولویت‌های خود می‌دانند.

وی همچنین با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام برای حضور در جشنواره ملی علم تا عمل در تاریخ هفدهم ماه جاری گفت: تا امروز اطلاعات 66 طرح از سوی صاحبان آنها در حال ورود به سامانه است که از این میان 44 مورد به مراحل نهایی ثبت و دریافت کد رهگیری رسیده است.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری خراسان‌رضوی سهم تعیین شده برای استان را 80 طرح عنوان و ابراز امیدواری کرد: امسال نیز جایگاه برتر استان در دو سال گذشته، استمرار یابد.

جشنواره ملی علم تا عمل شهریور امسال در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70004/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول