اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش مساجد و جهان اسلام خبر داد

ارسال 348 مقاله به همایش علمی «مساجد و جهان اسلام» در یاسوج

دبیر علمی همایش مساجد و جهان اسلام از ارسال 348 مقاله به این همایش در یاسوج خبر داد.

ارسال 348 مقاله به همایش علمی «مساجد و جهان اسلام» در یاسوج

صدرالله طیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: دومین همایش علمی سراسری «مساجد و جهان اسلام» به میزبانی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این همایش توسط دبیرخانه هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و معاونت آموزش و پژوهش ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در یاسوج برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش مساجد و جهان اسلام گفت: تا پایان مهلت مقرر بیش از 348 مقاله به همایش علمی «مساجد و جهان اسلام» در یاسوج ارسال شده است.

وی با اشاره به اتمام زمان ارسال مقالات به دبیرخانه جشنواره عنوان کرد: کار داوری آثار از امروز و با حضور داوران با تجربه دانشگاه تهران آغاز و نتایج داوری مقالات عید فطر اعلام می‌شود.

این مسئول نقش مساجد در تحقق شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، مسجد، طراز اسلامی، جایگاه کانون‌های فرهنگی هنری در پیشبرد اهداف مساجد را از مهمترین اهداف برگزاری همایش عنوان کرد.

طیبی در ادامه به دیگر اهداف برگزاری همایش اشاره کرد و گفت: مساجد در راستای توسعه کارکردی مساجد، مساجد مرکز جنبش و حرکت‌های اسلامی، جایگاه مساجد در برنامه‌ریزی شهری و ایجاد شهر سالم و ارزیابی موقعیت جغرافیایی مساجد در سکونتگاه‌های شهری و روستایی در محیط نرم‌افزاری GIS را از دیگر محورهای این همایش دانست.

این مسئول جایگاه و نقش مساجد در توسعه گردشگری مذهبی، مساجد و معماری اسلامی، تحلیلی بر درآمدزایی مساجد، فرصت یا تهدید، مساجد و تقویت رفتارهای جامعه شناختی، نقش مساجد در هم‌گرایی فرهنگی و اجتماعی کشورهای اسلامی، مسجد و تمدن اسلامی، نقش مساجد برای آزادی قدس را از دیگر محورهای این همایش بیان کرد.

دبیر علمی همایش «مساجد و جهان اسلام» در بخشی دیگر ارائه الگوی مدیریت مساجد در کشور‌های اسلامی، نقش مساجد در فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن ارزش‌ها، تعالی اخلاق فردی و اجتماعی، مساجد و ترویج فرهنگ مهدویت را از دیگر محورهای دومین همایش علمی سراسری «مساجد و جهان اسلام» در مرکز استان برشمرد.

وی در پایان با بیان این‌که 70 درصد مقالات این همایش علمی و پژوهشی هستند، گفت: هفت مقاله برتر توسط هیئت داوران انتخاب و 31 مردادماه همزمان با هفته جهانی مساجد برگزیدگان با برگزاری مراسمی در یاسوج تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/82011/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول