اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کوشک عنوان کرد

رشد 98 درصدی تأمین آب شرب بهداشتی کوشک

شهردار کوشک گفت: سیستم آب شرب بهداشتی راه‌اندازی شد و در حال حاضر 98 درصد از منازل کوشک دارای آب شرب بهداشتی است.

رشد 98 درصدی تأمین آب شرب بهداشتی کوشک

مهدی ایمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به مشکلات موجود در شهر کوشک، اظهار کرد: از مشکلاتی که در شهر کوشک وجود دارد منازلی است که 50 سال قبل ساخته شده و فاقد سند مالکیت است و به علت نداشتن همین اسناد مالکیت نتوانستیم بافت فرسوده را با قوانین موجود تطبیق دهیم.

وی، موجود نبودن زمین در شهر کوشک را از دیگر مشکلات شهر کوشک عنوان و تصریح کرد: عدم وجود زمین به علت احاطه شدن از جانب باغ‌ها بوده و سیاست اتخاذی موجود جلوگیری از توسعه شهر به سمت باغات است.

شهردار کوشک بیان داشت: شهرداری تسهیلاتی برای کسانی که حاضر به بازسازی بافت فرسوده باشند، در نظر گرفته است که از آن جمله می‌توان عقب‌نشینی رایگان برای آنها و همچنین خرید بافت‌های فرسوده و تعریض معابر که موجب شکل‌دهی به بافت فرسوده شده را نام برد، اما به دلیل بی‌استفاده ماندن بافت فرسوده و گرایش مردم به سمت شرق برای ساخت‌ و ساز، این برنامه‌ها چندان موفقیتی نداشته است.

وی درباره مهم‌تر‌ین پروژه‌های در دست احداث شهرداری کوشک، ابراز کرد: پروژه دفع آب‌های سطحی که با اجرای این پروژه حدود 65 درصد از معابر شهر کوشک در هنگام بارندگی آب گرفتگی ندارد از جمله اقدامات مهم ما در شهرداری محسوب می‌شود.

ایمانیان ادامه داد: همچنین طی شش سال گذشته تمام معابر شهر کوشک آسفالت و کانیوگزاری شده است و این پروژه از مهم‌ترین برنامه‌هایی بوده که طی این مدت در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی از پروژه‌های دیگر این شهرستان به تأمین آب شرب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 98 درصد از منازل کوشک دارای آب شرب بهداشتی است و طبق برنامه‌ای که از ابتدای شش سال گذشته به اجرا درآمد سیستم آب شرب بهداشتی راه‌اندازی شد.

شهردار کوشک ادامه داد: پروژه شاخص دیگری که در دست احداث است تعریض بلوار الغدیر در جاده اصفهان به نجف‌آباد بود که 50 درصد آن آماده است و حدود 4 هزار متر جدول‌گذاری دارد که باید انجام شود. 

وی یادآور شد: در حال حاضر پروژه در حد زیرسازی بوده و مساحتی حدود یک هزار و 200 متر در 20 متر آسفالت باید انجام شود که اگر اعتباری در حدود 900 میلیون تومان داشته باشیم این پروژه تکمیل می‌شود.

ایمانیان به دیگر اقدامات انجام گرفته در شهرداری کوشک به خرید 700 متر زمین اشاره کرد و افزود: از کارهای دیگری که در این شش سال صورت گرفت بود ساماندهی بازارچه‌ها و بازارها بود.

وی همچنین به ایجاد دو کمربندی اشاره و تاکید کرد: ساماندهی تمام معابری که به باغات منتهی می‌شد را با کمک شهروندان انجام دادیم که در حال حاضر تنها نیاز به آسفالت دارد.

شهردار کوشک به پیش بینی درصدی از بودجه شهرداری برای مسائل فرهنگی و ورزشی اشاره کرد و گفت: در زمینه ورزش یک هزار و 800 متر زمین به همراه یک سالن از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری اختصاص داده شده است.

وی افزود: همچنین برای کانون پرورش فکری در سال 84 و در دوره دوم شوراها یک هزار و 800 متر زمین به این امر فرهنگی اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/63020/ذ30/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول