اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری البرز:

شوراهای اسلامی نقش مهمی در مدیریت شهری دارند

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری البرز بر توجه به نقش شوراهای اسلامی شهرها در مدیریت شهری تأکید کرد.

شوراهای اسلامی نقش مهمی در مدیریت شهری دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی استانداری البرز، محمدرضا البرزی افزود: جذب و به‌کارگیری نیروی کاری، عزل و نصب در پست‌های مدیریتی در سطح شهرداری‌ها، نظارت بر هزینه‌کردها، اوضاع مالی و پروژه‌های عمرانی در امور شهری از وظایف نظارتی شورای شهر است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری البرز ادامه داد: اعضای شورای شهر باید سعی کنند در راستای ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران که در حوزه فعالیت آنها تدوین شده است با رعایت سایر مقررات فعالیت کرده و در کارهایی که به آنان مرتبط نیست دخالتی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: اعضای این دوره از شورای اسلامی شهر شهرهای مذکور افرادی تحصیلکرده هستند و انتظار می‌رود با دانشی که در حوزه مدیریت شهری و شهرسازی دارند با تعامل و همکاری در راستای توسعه شهر نقش موثری داشته باشند.

البرزی افزود: در بحث معاملات مالی و قراردادها هیچ کدام از اعضای شورای اسلامی شهر و یا بستگان درجه اول آنان حق شرکت در این معاملات را ندارند و در صورت تحقق این مسئله با خاطیان برخورد می‌شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری البرز ادامه داد: از اموال منقول و غیرمنقولی نیز که در اختیار اعضای شورای اسلامی شهر قرار می‌گیرد نباید سوءاستفاده شود و این اموال متعلق به شهرداری‌ها است.

البرزی یادآور شد: پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در اولویت کاری معاونت عمرانی استانداری البرز قرار دارد و انتظار می‌رود اعضای شورای اسلامی شهرهای استان با تعامل با مسئولان از معرفی پروژه‌های جدید خودداری کنند.

*شوراهای شهرها نشاط اجتماعی را بین شهروندان تحکیم بخشند

در ادامه این گزارش همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از منتخبان شوراها خواست تا نشاط اجتماعی را بین شهروندان تحکیم بخشند.

کاوه حدادپور گفت: انتظار ما از اعضای منتخب شوراهای اسلامی این است که روح مهربانی و همدلی که در سطح کشور بین سران سه قوه و همچنین شور و امید که توسط مدیریت عالی نظام ایجاد شده را نه تنها حفظ کنند بلکه با همفکری و هم‌اندیشی این روحیه را در بین اعضای شوراها با یکدیگر و شوراها با شهروندان تحکیم بخشند و امیدواری را در بین شهروندان ایجاد کرده و از تفرقه و اختلاف خودداری کنند.

وی تصریح کرد: از تمام ابزارها برای نظارت و راهبری این مهم در شوراها  استفاده می‌شود.

این مسئول افزود: توجه به نیازهای اجتماعی مردم و ایجاد شور و نشاط میان شهروندان جزو اصلی‌ترین دغدغه‌های مدیریتی به شمار می‌رود، برای این منظور لازم است شوراها و مدیران شهری در کنار مردم در راستای نهادینه‌سازی و نشاط اجتماعی تلاش کنند.

این مسئول گفت: اعضای شورای شهر با توجه به اختیارات خود می‌توانند نقش قابل توجهی برای کاهش فشارهای روحی و روانی ناشی از ناهنجاری‌ها و ناملایمات شهری ایفا کنند؛ چراکه برنامه‌ریزی برای توسعه و پویایی هر کلانشهری بدون در نظر گرفتن پویایی و شادابی شهروندان آن جامعه امکانپذیر نیست؛ به همین علت ارائه برنامه‌های فراغتی مناسب، ایجاد مثبت‌نگری، خودباوری، سرزندگی و روحیه بالا در استان البرز ضروری است.

انتهای پیام/2302/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول