اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول آزمایشگاه محیط زیست اصفهان:

هوای اصفهان در وضعیت نا‌سالم قرار دارد

کارشناس مسئول آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: اطلاعات حاصل از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای اصفهان، وضعیت نا‌سالم را برای هوای اصفهان نشان می‌دهد.

هوای اصفهان در وضعیت نا‌سالم قرار دارد

محمود مزارع امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای اصفهان اظهار داشت: طی روز‌های گذشته هوای اصفهان براساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، آلوده بوده و امروز شاخص آلودگی هوای اصفهان بر روی 110 AQI قرار داشته است.

وی به دلایل آلودگی هوا در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: وجود ذرات گرد و غبار، ریز‌گرد‌ها و غبار‌های محلی از سمت جنوب و جنوب غرب یکی از مهم‌ترین دلایل وجود آلودگی هوا محسوب می‌شود.

کارشناس مسئول آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با تاکید بر اینکه به صورت معمول مسیر باد‌های غالب از غرب به شرق است، تصریح کرد: اما در فصل تابستان مسیر باد‌های غالب برعکس می‌شود و مسیر باد‌های غالب در فصل تابستان از شرق به غرب است.

مزارع با بیان اینکه شرق اصفهان منطقه کویری است، اضافه کرد: وجود کوره‌های آجر‌پزی و گچ‌پزی یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد‌کننده آلودگی‌های جوی در منطقه شرق اصفهان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به استاندارد AQI تاکید کرد: استاندارد AQI باید بر روی 100 باشد و در شرایط فعلی اطلاعات حاصل از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای اصفهان، وضعیت نا‌سالم را برای هوای اصفهان نشان می‌دهد.

کارشناس مسئول آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر درصد بالایی از گرد و غبار‌های محلی موجود در هوای اصفهان ناشی از آلودگی‌های منطقه‌ای است، افزود: در حال حاضر آلودگی‌های هوای شهر اصفهان هنوز به مرحله بحرانی نرسیده است.

انتهای پیام/63004/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول