اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مخترع کردستانی:

قویترین مرکز تخصصی تحقیقات اپتیک دنیا در بیجار راه‌اندازی می‌شود

مخترع جوان کردستانی از راه‌اندازی قویترین مرکز تخصصی تحقیقات اپتیک دنیا در بیجار خبر داد.

قویترین مرکز تخصصی تحقیقات اپتیک دنیا در بیجار راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، روح الله شریفی ظهر امروز در جلسه جهاد دانشگاهی در دانشگاه آزاد سنندج با بیان اینکه قرآن برای مقطعی خاص از زندگی نازل نشده است، گفت: هر کس به اندازه وسع علمی خود تلاش می‌کند.

وی با گلایه از مهجور ماندن قرآن در جامعه امروزی از ضعف مطالعات قرآنی انتقاد کرد و گفت: این مسئله ضعف بسیار بزرگ اجتماعی و فرهنگی است که باید نهادهای فرهنگی در این رابطه بیشتر تلاش کنند.

این مخترع قرآن را جامعترین پاسخگوی نیازهای دینی و اخروی انسان عنوان کرد و افزود: قرآن درس زندگی است، اما از آن تنها در مراسم ختم استفاده می‌شود که باید این ساختار اشتباه بشکند.

شریفی با اشاره به برخی اختراعات خود با استفاده از آیات قرآن اظهار کرد: موتوری بدون نیاز به سوخت ساخته‌ام که تنها انرژی جاذبه زمین نیاز دارد و با قدرت 160 اسب بخار و با سرعت 350 کیلومتر توان حرکت دارد.

وی یکی دیگر از ابداعات خود را ساخت لیزر ترکیبی برای نخستین بار در جهان عنوان کرد و گفت: این لیزر در برد یک هزار کیلومتر یک میلی‌متر خطا دارد.

به گفته وی این اختراع نه تنها در زمینه پزشکی و علمی و فنی مورد استفاده است، بلکه در مسائل دفاعی برابر دشمن نیز مقاومت خوبی دارد که قابل توجه است.

شریفی با اشاره به اینکه در اسلام هیچ فریضه‌ای بالاتر از تحقیق نیست، اظهار کرد: مبنای دین تحقیق است.

این مخترع با اشاره به 5 هزار تز تثبیت شده خود اظهار کرد: از این تعداد 274 مورد آن به مرحله اختراع رسیده است.

وی با اشاره به توانمندی فنی میکرولنز اظهار کرد: پیش از این تنها 3 کشور تولید کننده میکرولنز در جهان وجود داشت و سایرین مصرف کننده بودند.

شریفی خاطرنشان کرد: اما فناوری میکرولنز تولیدی من بالاتر از سایرین بود و به روش تراش لیزری است که از تمامی کشورهای دارای این فن‌آوری، پیشرفته‌تر است.

این مخترع با اشاره به اینکه دموکراسی در اصل متعلق به اسلام است و غرب آن را به نام خود کرد گفت: غرب توان ایجاد مساوات و به ارمغان آوردن آن را ندارد.

شریفی با بیان اینکه مساوات در قرآن وجود دارد و باید اجرایی شود، خاطرنشان کرد: اگر روح معنوی قرآن در جامعه احیا شود جامعه به رفاه و آسایش در تمامی زمینه‌ها دست می‌یابد.

وی با بیان اینکه خداوند به برکت خون شهیدان امنیتی به ما داده است که در هیچ جای جهان قابل مقایسه نیست تصریح کرد: علم زمانی کارا است که تضمین کننده آرامش دنیا و آسایش آخرت باشد.

وی خاطرنشان کرد: علم تک‌بعدی و دور از قرآن به بن‌بست رسیده و ضد علم است و اگر نور هدایت شده از طرف قرآن نباشد جلوی مسیر را خواهد گرفت.

این مخترع همه چیز را در جهان محتاج عقل و عقل را نیازمند ادب دانست و گفت: اخلاق اسلامی 3 پایه ادب دارد که پایه نخست آن ادب و احترام در برابر خداوند است.

شریفی ادب و احسان در برابر والدین و ادب در برابر استاد را دیگر موارد مرتبط در این راستا ذکر کرد و گفت: نظام آموزشی کشور در حال لگد مال شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد قویترین مرکز تخصصی تحقیقات اپتیک در خاورمیانه و دنیا در بیجار راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/79012/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول