اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

مذهب تشیع جدا از قرآن نیست

امام جمعه قم گفت: تبلیغات وهابی‌ها مبتنی بر جدایی تشیع از قرآن است در حالیکه برگزاری مراسم‌های قرائت قرآن در ماه رمضان خلاف این امر را ثابت کرد.

مذهب تشیع جدا از قرآن نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش مشترک شورای گسترش توسعه معارف قرآنی و شورای اساتید جلسات قرآنی دوشنبه‌ شب در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و برخی از مدیران موسسات قرآنی حضور داشتند.

سید مرتضی اسماعیلی طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ابتدای این مراسم طی سخنانی با اشاره به ظرفیت‌های بالای فعالیت‌های قرآنی در قم اظهار کرد: ارتقای سطح ساختاری اینگونه فعالیت‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: اساتید قرآنی فراوانی در قم مشغول به فعالیت هستند که در سطح کشور جزو اساتید برجسته محسوب می‌شوند و می‌توان از آنها در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه نخستین نمایشگاه قرآن و عترت امسال در استان قم برگزار شد خاطرنشان کرد: مردم قم استقبال گسترده‌ای از این نمایشگاه داشتند به طوری که نمایشگاه مزبور تا ساعات پایانی شب فعال بود.

وی ادامه داد: طرح آمایش جلسات قرآن کریم در قم اجرایی می‌شود و سعی داریم برای استفاده صحیح از ظرفیت‌های قرآنی قم برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور نماینده تشکل‌های قرآنی استان قم سخنانی کرد و گفت: حوزه‌ علمیه و موسسات قرآنی فراوان در قم ظرفیت‌های گوناگونی را در این عرصه به وجود آورده‌اند و قم باید متفاوت از دیگر استان‌ها به امور قرآنی بپردازد.

برخی از مسئولان و مدیران موسسات قرآنی هم در این همایش سخنرانی کردند و به بیان مشکلات، نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و پیشنهاداتی را هم برای بهبود وضعیت فعالیت‌های قرآنی ارائه کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم هم در پایان این همایش به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه مردم روستانشین ایرانی همواره در برنامه‌های ملی و مذهبی شرکت گسترده‌ای داشته‌اند اظهار کرد: لازم است فعالیت‌های قرآنی را هم از روستاها و در میان جوانان این مناطق آغاز کنیم.

وی افزود: آموزش همگانی قرآن امر مهمی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد؛ رهبر معظم انقلاب بارها بر گسترش فعالیت‌های قرآنی تاکید کرده‌اند و با توجه به اینکه ایشان نائب امام عصر(عج) در امر غیبت هستند باید منویات ایشان را به درستی اجرا کنیم.

سعیدی خواستار توجه همزمان به حافظان و قاریان قرآن کریم شد و عنوان داشت: در مراسمات مختلف می‌توان از حافظان قرآن استفاده کرد اما باید توجه داشت اگر اینگونه مراسم‌ها به صورت زنده از سیما پخش می‌شوند صفحاتی را که قاری در حال تلاوت است روبه‌روی او باز نگاه داریم تا مشکلی به وجود نیاید.

امام جمعه قم تصریح کرد: برگزاری مراسم قرائت قرآن در ماه رمضان پس از اقامه نماز ظهر و عصر سنتی بسیار باارزش است و طی این سال‌ها سبب شد که تبلیغات کور وهابی‌ها با شکست مواجه شود زیرا آنها همواره اینگونه تبلیغ می‌کنند که شیعیان به قرآن بی‌اعتنایی می‌کنند در حالیکه ثابت شد تشیع جدا از قرآن نیست.

انتهای پیام/78004/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول