اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان صورت گرفت

تجلیل از 8 پیشکسوت قرآنی خلخال

در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان از هشت پیشکسوت قرآنی خلخال تجلیل و قدردانی شد.

تجلیل از  8 پیشکسوت قرآنی خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال صبح امروز در مراسم تجلیل از هشت پیشکسوت قرآنی در خلخال اظهار داشت: هر جامعه‌ای که دارای فرهنگ قرآنی است بی‌شک پیشکسوتانی میدان‌دار این فرهنگ معنوی و دینی هستند که شهرستان خلخال نیز چهره‌های برجسته قرآنی و پیشکسوتانی فراوان در این عرصه دارد.

سید احمد معصومی خاطرنشان کرد: این تجلیل با هدف پاسداشت زحمات این قشر که سال‌ها عمر خود را در راه تعلیم قرآن و آموزه‌های آن و ممارست در راه تربیت نسل قرآنی شهرستان خلخال صرف کرده‌اند انجام شده و نشان از تعمیق فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف شهرستان خلخال دارد.

وی یادآور شد: ارزش گذاشتن به چهره‌های قرآنی موجب ترغیب این چهره‌ها در تعمیق هر چه بیشتر ارزش‌های قرآنی است و نسل جوان و نوجوان امروز جامعه ما به این پیشکسوتان و صاحبان تجربه در بارگاه قرآن نیاز دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال گفت: ما به این پیشکسوتان قرآنی افتخار می‌کنیم که در این سنین بالا و سالخوردگی باز با رغبت در محافل قرآنی حاضر شده و عشق به قرآن را در سرلوحه عمل خود قرار داده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که امام جمعه شهرستان خلخال و معاون فرماندار خلخال و جمعی از اهالی علاقمند به قرآن حضور داشتند قاریان به قرائت قرآن پرداخته و شاعران در مدح کتاب آسمانی قرآن به قرائت شعر پرداختند.

همچنین در این مراسم از جهانبخش مددی، اسفندیار محمد‌یاری، ولی‌الله ولیزاده، رستم صادقی، جاهد فرهودی، الیاس مرجایی، کریم ناجی و علی حیدری تجلیل شد.

الیاس مرجائی پدر شهید مرجائی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: شوق خواندن قرآن و علاقه به آن زنگار پیری را از وجودم زدوده و به دلیل همین قرآن و تلاوت آن است که در زندگی و عمری که از خدا گرفته‌ام کسب موفقیت کرده‌ام و همواره نور امیدی در وجودم بوده و به خادم قرآن بودن افتخار می‌کنم.

الیاس مرجائی پیشکسوت قرآنی یاد و خاطره کسانی را که در راه تعلیم قرآن از گذشته فعالیت داشته و اکنون در قید حیات نیستند را گرامی داشت و از خداوند برای آنان طلب مغفرت کرد.

انتهای پیام /62008/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول