اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای کامل و دقیق قانون مجازات اسلامی

50 درصد از جمعیت کیفری زندان‎های گلستان کاسته می‎شود

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: با اجرای کامل و دقیق قانون مجازات اسلامی و اعمال مجازات‎های جایگزین حبس، 50 درصد از جمعیت کیفری زندان‎های استان کاسته شود.

50 درصد از جمعیت کیفری زندان‎های گلستان کاسته می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، احمد فاضلیان، اظهار داشت: با صدور دستورالعمل، قضات اجرای احکام را موظف به بازنگری در پرونده‎های ورودی به شعب دادگاه‎های اجرای احکام استان کرد.

وی تصریح کرد: براساس این دستورالعمل قضات اجرای احکام باید پرونده‎هایی که برای اجرای حکم نزد آنان فرستاده می‎شود بررسی و در صورتی که موضوع پرونده‎ها مشمول قانون جدید مجازات‎های اسلامی شود به دادگاه‎ها برگشت دهند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه قانون جدید مجازات اسلامی افرادی که هم‌اکنون در زندان‎ها به سر می‎برند را نیز شامل می‎شود، افزود: این اقدام در پی ابلاغ بخشنامه رئیس قوه قضائیه و به منظور کاستن از جمعیت کیفری زندان‎های استان صورت می‎گیرد.

فاضلیان خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل فشارهای اجتماعی و نگاه مردم گاهاً قضات ما مجبور می‎شوند در برخی پرونده‎هایی که نیاز به زندان نیست، مجازات حبس اعمال کنند.

وی افزود: باید بین مردم این موضوع نهادینه شود که به زندان رفتن فردی که بدهکار است یا توان مالی در پرداخت دیه خود ندارد کمکی به آنان نمی‎کند و در صورتی که فرد آزاد باشد می‎توانند با کار کردن گامی برای تسویه حساب‎های خود بردارد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ابراز امیدواری کرد با اجرای کامل و دقیق قانون مجازات اسلامی و اعمال مجازات‎های جایگزین حبس، 50 درصد از جمعیت کیفری زندان‎های استان کاسته شود.

پیش‎بینی ساز و کارهای حقوقی جدید در قانون مجازات اسلامی از قبیل مجازات‎های جایگزین حبس،‌ تعویق صدور حکم، معافیت از مجازات، آزادی مشروط با شرایط جدید، ‌نظام نیمه آزادی از جمله مواردی است که در قانون مجازات اسلامی به آن تأکید شده است.

قانون مجازات اسلامی در 728 ماده در تاریخ اول اردیبهشت امسال در کمیسیون قضایی مجلس به تصویب رسید.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول