اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تیم ملی فوتبال زیر 16 سال در خراسان جنوبی اردو زد

تیم ملی فوتبال زیر 16 سال جمهوری اسلامی ایران از امروز به مدت پنج روز به میزبانی خراسان جنوبی اردوی تمرینی برگزار می‌کند.

تیم ملی فوتبال زیر 16 سال در خراسان جنوبی اردو زد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در جهان امروز ورزش موقعیت بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است، زیرا در جهان ما ورزش تنها رسالت تربیت و تقویت جسم و روح را بر عهده نمی‌گیرد، بلکه برای دستیابی به بسیاری از اهداف سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی جامعه از عوامل پرتحرک و پرجاذبه ورزش استفاده می‌شود و این موضوع تا آنجا پیش رفته است که گاه در مسابقات بین‌المللی و یا منطقه‌ای، اهداف سیاسی و فرهنگی ورزش خودنمایی می‌کند که اصل تربیت و تقویت جسم را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان دیار فرهنگ و هنر میزبان تیم ملی فوتبال زیر 16 سال جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس هیئت فوتبال خراسان جنوبی در ارتباط با میزبانی خراسان جنوبی‌ برای برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان به خبرنگار فارس اظهار کرد: در ابتدای سال جاری اطلاع یافتیم که قرار است تیم ملی فوتبال زیر 16 سال ایران در یکی از استان‌های شرقی اردو بزند که ما نیز پیرو این آگاهی درخواست میزبانی خود را به فدراسیون فوتبال ارسال کردیم.

علی برات‌زاده افزود: فدراسیون فوتبال بعد از اعلام وصول درخواست میزبانی خراسان جنوبی، کارشناسانی را برای بررسی امکانات ورزشی و رفاهی به شهرستان بیرجند اعزام کرد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به ویژه شهرستان بیرجند از پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و از سویی مهمان‌نوازی مردم دیار فرهنگ و هنر زبان‌زد عام و خاص است، اذعان داشت: چند روز قبل فکس موافقت میزبانی شهرستان بیرجند برای میزبانی تیم ملی فوتبال زیر 16 سال توسط فدراسیون دریافت شد که مقدمات میزبانی را آماده کرده‌ایم.

تیم ملی فوتبال زیر 16 سال جمهوری اسلامی ایران پنج روز در خراسان جنوبی اردو می‌زند

رئیس هیئت فوتبال خراسان جنوبی با بیان اینکه از امروز تیم ملی فوتبال زیر 16 سال ایران به سرپرستی مصطفی قنبرزاده تمرینات آمادگی خود را در بیرجند آغاز می‌کنند، تصریح کرد: تیم ملی فوتبال زیر 16 سال کشورمان به مدت پنج روز در بیرجند اردو زده و با 25 بازیکن به تمرینات آمادگی خود برای حضور در مسابقات فوتبال قهرمانی آسیایی، زیر نظر مربیان تیم ملی ادامه می‌دهند.

برات‌زاده با اشاره به تشابه آب و هوایی شهر بیرجند با محل برگزاری مسابقات فوتبال قهرمانی کشورهای آسیایی، یادآور می‌شود: از آنجاییکه مسابقات فوتبال قهرمانی آسیایی در مهر ماه امسال در کراچی پاکستان برگزار می‌شود و این کشور شرایط آب و هوایی‌اش با شهر بیرجند تطابق دارد، برگزاری مسابقات تیم ملی زیر 16 سال با تیم‌های فوتبال استان مهمترین برنامه‌های اردو این تیم ملی است.

وی اضافه کرد: تمرینات عمومی تیم ملی فوتبال هر روز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در چمن استادیوم آزادی بیرجند برگزار می‌شود.

تیم ملی فوتبال زیر 16 سال به مصاف تیم‌های منتخب جوانان و نوجوانان خراسان جنوبی می‌رود

رئیس هیئت فوتبال خراسان جنوبی ادامه داد: تیم ملی فوتبال زیر 16 سال در روز پنجشنبه 15 مرداد ماه امسال یک دوره مسابقات با تیم منتخب نوجوانان خراسان جنوبی برگزار می‌کند.

برات‌زاده اذعان داشت: در روز جمعه 16 مرداد ماه نیز تیم ملی فوتبال زیر 16 سال به مصاف تیم منتخب فوتبال جوانان خراسان جنوبی می‌رود.

وی با اشاره به همکاری مسئولان خراسان جنوبی با هیئت فوتبال گفت: سازمان رفاهی تفریحی شهرداری بیرجند و اداره کل ورزش و جوانان در رابطه با میزبانی تیم فوتسال زیر 16 سال بیشترین مساعدت را داشته‌اند، ضمن اینکه استانداری نیز از ما حمایت می‌کند.

رئیس هیئت فوتبال خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی طی سال گذشته و سال جاری میزبان تیم‌های فوتبال مطرح کشوری بوده است، اظهار داشت: در سال گذشته میزبان تیم ملی نوجوانان فوتبال کشور بوده و خرداد ماه امسال نیز تیم ابومسلم خراسان رضوی به مدت یک هفته در بیرجند اردوی تمرینی داشته است.

برات‌زاده یادآور شد: حضور تیم‌های ورزشی به ویژه تیم‌های ملی در بیرجند می‌تواند سبب ارتقای سطح علمی مربیان شده و بازیکنان تیم‌های استان نیز می‌توانند استعدادهای ورزشی خود را محک بزنند.

وی از مسئولان فرهنگی و ورزشی استان خواست در راستای هر چه بهتر برگزار کردن اردوهای تیم‌های ورزشی، هیئت فوتبال استان را یاری نموده تا اهداف میزبانی این اردوها محقق شود.

===============

گزارش از علیرضا چاجی

===============

انتهای پیام/69014/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول