اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لردگان در مجلس:

تقویت وحدت منطقه‌ای باید اولویت سیاست خارجی دولت روحانی باشد

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نقش ایران در منطقه، نیاز به دوستان منطقه‌ای باید در اولویت سیاست خارجی دولت دکتر روحانی باشد تا کشورهای منطقه اینقدر به بیگانگان دل نبندند.

تقویت وحدت منطقه‌ای باید اولویت سیاست خارجی دولت روحانی باشد

مجید جلیل سرقلعه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: خاورمیانه 50 سال گذشته تجارب گرانبهایی را در کارنامه خود دارد، این کشورها هزینه‌های عمیقی را در راه تحقق این تجارب پرداختند.

وی افزود: برهمین اساس افق آینده خاورمیانه و موفقیت آن بستگی به عبارت خاورنشینان و بازیگران عرصه سیاست منطقه‌ای این منطقه استراتژیک دارد.

جلیل سرقلعه با اشاره به تحریم‌های دشمنان، گفت: واقعیت این است که چالش‌های نوینی در راهند که باید تدبیر شوند، آن روزگارانی که برخی پول می‌دادند و قدرت می‌خریدند به سر رسید، دیگر نمی‌شود مشروعیت را با دلارهای نفتی بدست آورد، کارآمدی نظام‌ها و دولت خواست به حق مردم منطقه است.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مولفه‌های قدرت و امنیت در منطقه تغییر کرده‌اند، افزود: زمانی نفت قدرت و امنیت را تضمین می‌کرد و چه بسا در آینده‌ای نزدیک مانع قدرت و امنیت شود، اما کشورهای منطقه باید پایگاه‌های اجتماعی خود را ترمیم و تقویت کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جلسه تنفیذ حکم ریاست جمهوری دکتر روحانی، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که ایران اسلامی نیز باید به تقویت داخل بپردازد و هر کس به بیرون از ایران دل ببندد، می‎بازد.

جلیل سرقلعه اضافه کرد: بیگانگی ملل خاورمیانه و عدم اعتماد به یکدیگر میدان جولان بیگانگان را پررنگ‌تر کرده است، ایران قدرت منطقه‎ای عظیمی در تمام حوزه‌هاست و نیاز به دوستان منطقه‌ای باید در اولویت سیاست خارجی دولت دکتر روحانی باشد تا کشورهای منطقه اینقدر به بیگانگان دل نبندند.

وی ادامه داد: مسلمین و اعراب باید اعتماد بیشتری به جمهوری اسلامی پیدا کنند تا چشم طمع بیگانگان به منطقه کم‌تر شود

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برهمین اساس مداقه در تعدد قومی، تفکر دینی و تدبر سیاسی از سوی کشورهای منطقه به ویژه ایران اسلامی چالش‌های پیش رو را بهبود خواهد بخشید.

وی ابراز امیدواری کرد: دولت آینده با دیپلماسی نوین و بروز بتواند در کوتاه‌ترین مدت علاوه بر ترمیم وحدت اجتماعی، اعتماد کشورهای منطقه را نیز جلب کند که در نتیجه آن اقتصاد و امنیت پایدار به مردم ایران هدیه شود.

انتهای پیام/68004/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول