اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان نیر تاکید کرد

مصونیت نسل آینده از آسیب‌ها با تعلیم و تربیت اسلامی

امام جمعه شهرستان نیر گفت: تعلیم و تربیت اسلامی بر گرفته از معارف دین و کلام الهی سبب می‌شود تا نسل آینده سالم و کم عیب اعتلا یافته و رشد پیدا کنند.

مصونیت نسل آینده از آسیب‌ها با تعلیم و تربیت اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان نیر اظهار داشت: در نظام تعلیم و تربیت ما مؤلفه اصلی و حقیقی پایبندی به ارزش‌ها و قوانین حاکم بر شریعت، دین و مبانی معرفتی است که اگر به معنای واقعی احیا شده و نمود و ظهور پیدا کند جامعه به سمت سعادتمندی واقعی حرکت می‌کند.

وی حساسیت و اهمیت کار تعلیم و تربیت و نقش سازنده معلم را در این بین یادآور شد و تصریح کرد: رسالت خطیری که معلمان ما عهده‌دار هستند رسالت جهت‌دهی افکار و اندیشه‌های جوانان و نوجوانانی است که نیاز به یک الگو، معیار و محک علمی، ‌تربیتی دارند تا بتوان در مسیر واقعی جامعه اسلامی را سوق داد.

مقدسی خاطر نشان کرد: باید معلمانی جذب این نهاد مقدس شوند که چندین شاخصه ممتاز را داشته باشند که نظیر آن را می‌توان مهارت در انتقال مفاهیم و مبانی، ‌مهارت در یاد دادن و آموزش فراگیر و همچنین بیان استدلال‌گونه مسایل و مبانی تعلیم و تربیت است که به شکل واقعی می‌تواند در رفتار و حرکت معلم جلوه‌گری کند.

امام جمعه شهرستان نیر گذراندن دوره تربیت معلمی و آموزش‌های تعلیم صحیح را قبل از ورود به سر کلاس‌های درس ضروری اعلام کرد و افزود: همه ما امروز مکلف هستیم تا نظام تعلیم و تربیت را از آسیب‌ها در امان نگه داشته و نگذاریم این چهره واقعی تربیتی و دینی دچار انحراف و یا برخی شیوه‌های غلط رفتاری و نگرشی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان نیر در سخنانی به نزدیکی ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و ادامه داد:‌ تنها یک ماه‌ و نیم فرصت باقی مانده تا شروع سال تحصیلی که باید با تجهیز مدارس به امکانات مناسب برای تکمیل واحدهای نیمه‌تمام نیز همت کرد.

میر فخرالدین زاهد با اشاره به اخذ مجوز برای ایجاد مدرسه نمونه دولتی در این شهرستان اضافه کرد: این مدرسه مجوز لازم را دریافت کرده است و ما از مهر ماه شاهد راه‌اندازی مدرسه نمونه دولتی دخترانه در نیر می‌باشیم.

وی بیان کرد: این مدرسه به نام حجاب با 31 دانش‌آموز فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

زاهد با قدردانی از همت و تلاش خیرین به ویژه تلاش‌ها و زحمات حاج مالک جعفرزاده بزرگ خیر مدرسه‌ساز استان گفت: مالک جعفرزاده خیر مدرسه‌ساز نیری ساخت 32 مدرسه را در سطح استان اردبیل متقبل شده است.

این خیر مدرسه‌ساز امسال احداث دو مدرسه را تعهد کرده است که آرام آرام شاهد تکمیل و بهره‌برداری این مجموعه‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/62006/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول