اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده خاش:

سیستم پیام سلامت مادران در شهرستان خاش راه‌اندازی شد

کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده خاش گفت: مرکز بهداشت شهرستان خاش با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سامانه پیام سلامت مادران را در شهرستان خاش را‌ه‌اندازی کرد.

سیستم پیام سلامت مادران در شهرستان خاش راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، فرزانه ذوالقدری اظهار داشت: از آنجایی که ارتباطات جدید پایه و اساس روابط و آموزش‌های امروزی را تشکیل می‌دهد و استفاده از فضای مجازی و الکترونیکی در راستای اطلاع‌رسانی و آموزش کارکنان و مردم از اساسی‌ترین روش‌های فراگیر محسوب می‌شود، این سامانه راه‌اندازی شد.

کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده خاش، هدف از راه‌اندازی این سامانه را حساس‌سازی مادران نسبت به مراقبت‌های دوران بارداری، آشنایی با علائم خطر دوران بارداری، پاسخ به سئوالات بهداشتی مادران و در نهایت ارتقای پوشش مراقبت‌های بهداشتی مادران بیان کرد.

این کارشناس ادامه داد: با توجه به تراکم بالای جمعیت شهرستان، پراکندگی گروه هدف، این سامانه برای مراجعه‌کنندگان تمامی مراکز و پایگاه‌های شهری، مراکز دارای تسهیلات زایمانی از قبیل مراکز دهپابید، ایرندگان و گوهر شهر و همچنین مراجعه‌کنندگان به مطب پزشکان متخصصین زنان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: مادران عزیز می‌توانند برای عضویت در سامانه پیام سلامت به منظور دریافت پیامک آموزشی رایگان و پاسخ به سؤالات عدد7721 را به شماره پیامک 30002844 ارسال کنند.

ذوالقدری در پایان ابراز داشت: کارشناسان واحد سلامت خانواده از طریق این سامانه به سوالات مادران پاسخ داده و بیش از 28 پیامک آموزشی با موضوعات مختلف در دوران بارداری و پس از زایمان به هر یک از مادران ارسال خواهد شد.

کارشناس مسئول سلامت خانواده ادامه داد: با توجه به اینکه در روستاها دسترسی مردم به بهورز راحت و تقریبا بدون فاصله است، و همچنین مراجعه روزانه بهورز به سطح روستا و مراجعه مادران به خانه‌های بهداشت، در حال حاضر این سامانه در مراکز روستایی راه‌اندازی نشده است.

انتهای پیام/75005/ذ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول