اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل پزشکی قانونی استان اصفهان:

برای جلوگیری از مرگ مادران در زایمان‌های خطرناک مجوز سقط‌ درمانی صادر می‌شود

مدیر کل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: صرف افزایش آمار سقط جنین با عنوان سقط درمانی نشان از تشخیص صحیح و به موقع پزشکان برای جلوگیری از به دنیا آمدن کودکان مشکل‌دار و یا جلوگیری از مرگ مادران در زایمان‌های خطرناک دارد.

برای جلوگیری از مرگ مادران در زایمان‌های خطرناک مجوز سقط‌ درمانی صادر می‌شود

علی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد آمار منتشر شده رشد 32 درصدی سقط جنین در پزشکی قانونی اصفهان اظهار کرد: این آمار صرفا آمار رشد سقط درمانی است و این نشان دهنده این است که خانواده‌ها به ویژه مادران آگاهی بیشتری نسبت به سلامت جنین خود در دوران بارداری پیدا کرده‌اند.

وی افزود: در پزشکی قانونی براساس مستندات پزشکی و در مواقعی که جنبه درمانی داشته باشد دستور سقط جنین صادر می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان تصریح کرد: مجوز سقط درمانی تنها به علت اختلالات جنینی و بیماری‌ مادر صادر می‌شود و موارد دیگر سقط جنین در پزشکی قانونی صورت نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: البته همین سقط جنینی هم که جنبه درمانی دارد، در صورتی که تا قبل از چهار ماهگی جنین، ناقص‌الخلقه بودن و یا عقب افتادگی جسمی و ذهنی اثبات شود، مادر می‌توانند با رضایت کتبی مجوز سقط جنین دریافت کند.

سلیمانی گفت: صرف افزایش آمار سقط جنین با عنوان سقط درمانی نشان از تشخیص صحیح و به موقع پزشکان برای جلوگیری از به دنیا آمدن کودکان مشکل‌دار و یا جلوگیری از مرگ مادران در زایمان‌های خطرناک دارد.

انتهای پیام/63012/ط20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول