اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رباط کریم خبر داد

‌انتقال روزانه 75 هزار مسافر توسط اتوبوسرانی رباط کریم

شهردار رباط کریم از انتقال روزانه 75 هزار مسافر به وسیله ناوگان اتوبوسرانی این شهرستان خبر داد.

‌انتقال روزانه 75 هزار مسافر توسط اتوبوسرانی رباط کریم

منوچهر رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط کریم اظهار داشت: امروزه استفاده از حمل و نقل عمومی یکی از ضروریت‌های زندگی شهری است و عدم دسترسی مردم به حمل و نقل عمومی مناسب یکی از اصلی‌ترین گلایه‌های مردم را به ویژه در کلانشهرها و شهرهای بزرگ تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: مدیریت شهرهای بزرگ و پر جمعیت کشورمان در سال‌های اخیر با چند مشکل مهم روبه‌رو بوده که ترافیک و آلودگی هوا از جمله آنها است.

شهردار رباط کریم افزود: استفاده غیرمنطقی از خودروهای شخصی و عدم‌ دسترسی مردم به حمل و نقل عمومی مناسب از جمله عوامل اصلی ایجاد ترافیک و آلودگی هوا در شهرستان‌های پر جمعیت و کلانشهرهای کشورمان به شمار می‌آید.

رضایی بیان داشت: بر اساس آخرین آمارهایی که در شهرستان رباط کریم اخذ شده، روزانه تنها 75 هزار مسافر به وسیله ناوگان اتوبوسرانی این شهرستان جابه‌جا می‌شوند و این تعداد به غیر از مسافرانی است که از تاکسی استفاده می‌کنند.

وی افزود: حال اگر این 75 هزار نفر می‌خواستند با وسائل نقلیه شخصی در سطح شهر تردد کنند، به طور قطع مشکلات بسیاری گریبانگیر شهروندان می‌شد.

شهردار رباط کریم بیان داشت: با وجود آنکه ناوگان اتوبوسرانی این شهرستان از تمام ظرفیت خود برای خدمات‌رسانی به مردم استفاده می‌کند، ما هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

رضایی گفت: برای این منظور یکی از اولویت‌های ما در سال جاری نوسازی و ترمیم ناوگان اتوبوسرانی بود که خوشبختانه با تخصیص اعتبارات مالی لازم بخش مهمی از این هدف محقق شده است.

نوسازی بیش از 80 درصد اتوبوس‌های فعال در رباط کریم

وی اعلام کرد: بر اساس این طرح، تا به امروز بیش از 80 درصد اتوبوس‌ها نوسازی و ترمیم شدند و این اقدام در افزایش رضایت شهروندان نقش بسیار مهمی داشته است.

شهردار رباط کریم با اشاره به نزدیکی این شهرستان به تهران اظهار داشت: یکی از تفاوت‌های رباط کریم با دیگر شهرستان‌ها این است که بخش مهمی از نیروی کار این شهرستان روزها به تهران مراجعت کرده و در آنها فعالیت می‌کنند.

رضایی گفت:‌ بنابراین یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های حمل و نقل عمومی در رباط کریم جابه‌جایی مسافران برون‌شهری بین تهران و رباط کریم است و برای این منظور دو خط ویژه اتوبوسرانی هر روز اقدام به انتقال و جابه‌جایی مسافران می‌کند.

وی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم خدمات مناسب و بهتری به مردم ارائه کرده و شرایطی را فراهم کنیم که شهروندان نیازی به استفاده از وسائل نقلیه شخصی نداشته باشند، باید ناوگان اتوبوسرانی،‌ مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌های شهرستان رباط کریم از نظر کمی و کیفی ارتقا یابند.

رضایی در پایان گفت: تحقق این مهم در دستور کار نهادهای مسئول قرار داشته و پس از اتمام طرح نوسازی ناوگان اتوبوسرانی رباط کریم، اجرای فاز‌های بعدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2302/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول