اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با فرض 10 ساله بودن عمر مفید اتوبوس‌ها

350 دستگاه از اتوبوس‌های اصفهان باید نو‌سازی شود

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: در صورتی که عمر مفید اتوبوس‌ها براساس اعلام وزارت کشور 10 سال فرض شود، 350 دستگاه از اتوبوس‌های اصفهان نیاز به باز‌سازی دارند.

350 دستگاه از اتوبوس‌های اصفهان باید نو‌سازی شود

سید عباس روحانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تعداد اتوبوس‌های درون‌شهری اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر حدود یک‌هزار و 500 دستگاه اتوبوس در سطح شهر اصفهان وجود دارد.

وی به تعداد اتوبوس‌های فعال موجود در سطح شهر اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: حدود یک‌هزار و 250 دستگاه از این اتوبوس‌ها فعال هستند و در مناطق مختلف شهر سرویس‌دهی به شهروندان را انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در حال حاضر 100 خط اتوبوس‌رانی در سطح شهر اصفهان فعال است، تصریح کرد: طی دو سال گذشته دولت هیچ کمکی در راستای توسعه حمل و نقل عمومی به اتوبوس‌رانی‌ها انجام نداده و تمام هزینه‌های اتوبوس‌رانی اصفهان به دوش شهرداری افتاده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه طی دو سال گذشته هیچ اتوبوسی از سوی دولت به اتوبوس‌رانی اصفهان تحویل داده نشده، اضافه کرد: در گذشته اتوبوس‌رانی‌ها تنها 17 درصد از هزینه خرید اتوبوس‌های جدید را پرداخت می‌کردند، اما قطع کمک‌های دولتی اتوبوس‌رانی‌ها باید 100 درصد هزینه‌های خرید اتوبوس‌های جدید را پرداخت کنند.

روحانی با اشاره به تعداد اتوبوس‌های فرسوده موجود در اصفهان تاکید کرد: در صورتی که عمر مفید اتوبوس‌ها براساس اعلام وزارت کشور 10 سال فرض شود، 350 دستگاه از اتوبوس‌های اصفهان نیاز به باز‌سازی دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عمر این اتوبوس‌ها به 10 یا 11 سال رسیده و این اتوبوس‌ها باید از روده خارج شوند و اتوبوس‌های جدید  نیز باید جایگزین این اتوبوس‌ها شود، متذکر شد: اما زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش عمر اتوبوس‌ها به 15 سال به گوش می‌رسد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه اذعان داشت: در صورت احتساب 15 سال عمر مفید برای اتوبوس‌های فعال در سطح شهر، در حال حاضر هیچ اتوبوس نیاز به باز‌سازی در شهر اصفهان وجود ندارد.

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول