اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان کرج خبر داد

تداوم اجرای بیمه زنان سرپرست خانوار در کرج

مدیر کمیته امداد امام خمینی کرج گفت: طرح تحت پوشش قرار دادن زنان سرپرست خانوار در این شهرستان با جدیت دنبال می‌شود.

تداوم اجرای بیمه زنان سرپرست خانوار در کرج

سیدرضا شوبیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: افراد و خانواده‌هایی که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، بر اساس شرایط آنها تقسیم‌بندی شده و برای هر گروه خدماتی متناسب به نیاز آنها ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه برای ایتام تحت پوشش کمیته امداد، طرح‌هایی چون تکریم ایتام را در سال‌های اخیر به صورت سراسری در کشور اجرا شده و یا برای دانش‌آموزان نیازمند برنامه‌هایی علمی و فرهنگی ویژه‌ای داریم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان کرج ادامه داد: یکی از اقشاری که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، زنان سرپرست خانوار هستند که به هر دلیل سرپرستی خانواده و کودکان بر عهده آنها قرار گرفته است.

شوبیری گفت: ممکن است زنان سرپرست خانوار بدسرپرست و یا بی‌سرپرست باشند که در هر صورت خدماتی از سوی کمیته امداد به این افراد ارائه می‌شود که ما در شهرستان کرج طرح‌های حمایتی از زنان سرپرست خانوار را به جدیت دنبال می‌کنیم.

* بیش از دو هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش امداد کرج هستند

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از زنان سرپرست خانوار در مرکز استان البرز از حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی بهره‌مند هستند؟ گفت: برای حمایت از افراد قواعد و چارچوب مشخصی در کمیته امداد داریم و در حال حاضر و بر اساس آخرین آمارها بیش از دو هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد کرج هستند.

شوبیری افزود: برای حمایت از این زنان برنامه‌های مختلفی در دست اجرا داریم که یکی از مهمترین آنها ارائه حمایت‌های بیمه‌ای به آنها است.

وی تاکید کرد: با بررسی‌ها و تحقیقاتی که انجام شده، مشخص گردیده که مهمترین نیاز این زنان بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای است و به همین دلیل طرح تحت پوشش قرار دادن زنان سرپرست خانوار و بهره‌مندی از آنها از بیمه تامین اجتماعی با جدیت در کرج اجرا می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کرج ادامه داد: تمام زنان سرپرست خانوار شهرستان کرج که تحت پوشش کمیته امداد هستند، از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند بوده و این خدمات به صورت رایگان است.

شوبیری افزود: بر اساس توافقی که با تامین اجتماعی داریم، هزینه بیمه زنان سرپرست خانوار در کرج از سوی کمیته امداد پرداخت می‌شود و هیچ هزینه‌ای از آنها برای عقد قرارداد بیمه دریافت نمی‌شود.

وی گفت: زنان سرپرست خانوار کرج که تحت پوشش این نوع بیمه هستند، از دفترچه درمانی، بازنشستگی و مستمری برخوردار خواهند شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کرج اعلام کرد: تنها در فصل بهار سال جاری یعنی سه ماهه نخست امسال بودجه‌ای در حدود 10 میلیارد ریال توسط کمیته امداد برای پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش تخصیص یافته و این بودجه به عنوان حق بیمه زنان برای تامین اجتماعی پرداخت شده است.

شوبیری در پایان تاکید کرد: ارائه این خدمات بیمه‌ای موجب امیدوارتر شدن زنان سرپرست خانوار نیازمند در کرج شده است و این طرح توسط کمیته امداد کرج با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/2302/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول