اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر دهمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی مشهد در پاسخ به فارس‌:

مقایسه نمایشنامه‌خوانی با نمایش صحنه‌ای اشتباهی بزرگ است

دبیر دهمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی مشهد گفت‌: نمایشنامه‌خوانی تنها جشنواره تخصصی تئاتر است و مقایسه آن با نمایش صحنه‌ای یک اشتباه بزرگ است.

مقایسه نمایشنامه‌خوانی با نمایش صحنه‌ای اشتباهی بزرگ است

کریم جشنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت‌: نمایشنامه‌خوانی یک فرصت خوب برای دیده‌شدن بازیگران و نویسندگان جوان و تازه کار شهر است؛ همانطور که بنده 10 سال پیش و در نخستین دوره این جشنواره حضور داشتم که موفق به کسب رتبه اول در تمام بخش‌ها شدم.

وی در زمینه انتخاب بیشتر متن‌های خارجی و چاپی نسبت به متن‌های بومی اظهار داشت‌: ملاک در قضاوت در یک هیئت بازبینی و یا داوری خواسته و یا ناخواسته خارج از بحث تخصصی و دانش بحث سلیقه است اما این‌که جشنواره بخواهد صرفاً از متن‌های بومی حمایت کند امکان‌پذیر نیست چراکه این توقع را باید از جشنواره نمایشنامه‌ نویسی داشت.

دبیر دهمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی مشهد در مورد تعداد کارهای پذیرفته شده افزود‌: در جشنواره امسال ملاک انتخاب تعداد کارها برپایه کیفیت کارها بوده است که 21 اثر با نظر هیئت بازبینان انتخاب شد و یک نمایشنامه خارجی نیز با زبان غیرفارسی در روز اختتامیه خوانش می‌شود.

وی درمورد اعتراض برخی از شرکت کنندگان درخصوص انتخاب آثار گفت‌‌: این مسئله را قبول دارم که اگر تعداد پذیرفته شدگان کمتر انتخاب می‌شود خیلی از نقدها کمتر می‌شود اما من به این مسئله اعتقاد دارم که هر کار یک جنبه آموزشی هم برای شرکت کنندگان و هم برای تماشاچیان دارد و باید دوستان این را بدانند که انتخاب کارهای برگزیده براساس اولویت بوده و قبول نشدن کارهای دیگر نشان از تایید نشدن آن کارها نیست.

جشنی افزود‌: امسال به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که تمام 60 آثاری که در جشنواره حضور داشتند پس از اختتامیه هفته‌ای یک اجرا در مجتمع امام رضا(ع) داشته باشند تا این حلقه خوانش تا جشنواره سال آینده ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/70005/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول