اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مسابقات کشتی جام رمضان خراسان جنوبی قهرمانان خود را شناخت

با پایان یافتن مسابقات کشتی جام رمضان خراسان جنوبی قهرمانان این مسابقات مشخص شدند.

مسابقات کشتی جام رمضان خراسان جنوبی قهرمانان خود را شناخت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در فرهنگ ایرانی رابط‌های نزدیک میان تندرستی و ورزیدگی جسم با سلامت روح و اندیشه وجود دارد.

فردوسی شاعر بزرگ ما می‌گوید: ز ورزش بود مرد را راستی    ز سستی کژی زاید و کاستی

یکی از پدیده‌های مهم جهان مدرن و ما قبل مدرن، ورزش و بازی است.

اگر بازی یکی از مهمترین صورت‌های پاسخ به نیاز روحی، سرگرمی، آشنایی، همدلی و همراهی گروهی و جمعی است ورزش نیز نیازی مهم و حیاتی است که همواره با فرایندهای تولید سلامت، ورزیدگی، آرامش روحی و فکری گره خورده است.

از زمانی که انسان‌ها متوجه شدند از نظر قدرت بدنی متفاوت هستند مبارزه تن به تن وجود داشته است و کشتی زورآزمایی طبیعی انسان‌ها است زیرا با کمترین وسایل و عوامل خارجی می‌توان آن را برگزار کرد.

کشتی یکی از قدیمی‌ترین ورزش‌های جهان است که  ریشه در سنت، آداب و رسوم ملت‌ها دارد که در ایران همواره رایج بوده است به همین منظور در گوشه گوشه نقاط استان‌ها هر ازگاهی مسابقاتی برگزار شده و شعف و شوقی را در میان اقشار مردم بر می‌انگیزد.

52 کشتی‌گیر خراسان جنوبی روی تشک رفتند

رئیس هیئت کشتی شهرستان بیرجند در ارتباط با برگزاری مسابقات کشتی جام رمضان قهرمانی بسیج  خراسان جنوبی به خبر نگار فارس می‌گوید: به مناسبت ماه مبارک رمضان یک دوره مسابقات کشتی جام رمضان قهرمانی بسیج خراسان جنوبی با همکاری تربیت بدنی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی و به میزبانی شهرستان بیرجند برگزار شد.

محسن میابادی اظهار می‌کند: در مسابقات کشتی جام رمضان امسال 52 کشتی‌گیر از چهار شهرستان استان حضور داشتند که در 10 وزن در سالن شهید کوشه‌ای بیرجند با یکدیگر به رقابت پرداختند.

میابادی ادامه می‌دهد: در مسابقات کشتی جام رمضان قهرمانی بسیج استان، هفت تیم کشی‌گیر از شهرستان‌های بیرجند، قاین، طبس و  فردوس به این مسابقات اعزام شده بودند.

وی با اشاره به برگزاری حدود 30 مسابقه بین کشتی‌گیران در مسابقات کشتی جام رمضان، می‌افزاید: در وزن 32 کیلوگرم محمدرضا نورمحمدی از بیرجند، در وزن 35 کیلوگرم سجاد جوان اعزامی از قاین و در وزن 38 کیلوگرم دانیال آهنی از شهرستان بیرجند مقام‌های نخست را از آن خود کردند.

رئیس هیئت کشتی شهرستان بیرجند با بیان اینکه در اوزان بالای 40 کیلوگرم نیز مسابقات کشتی برگزار شد، می‌افزاید: در وزن 42 کیلوگرم سهیل اشتری از بیرجند قهرمان شد و در وزن 48 کیلوگرم محمد هاشم محمد پور از طبس بر سکوی نخست قرار گرفت و همچنین ابوالفضل حسن‌زاده نیز در وزن 52 کیلوگرم مقام قهرمانی را از آن خود کرد.

میابادی با اشاره به رقابت‌های کشتی‌گیران در اوزان 50 کیلو گرم تا 66 کیلوگرم می‌گوید: در وزن 59 کیلوگرم امیررضا بهدانی از بیرجند قهرمان شد و همچنین در وزن 66 کیلوگرم محمدحسن فقانی از طبس بر سکوی قهرمانی تکیه زد.

وی به نتایج رقابت کشتی‌گیران در اوزان بالای 70 کیلو گرم اشاره کرد، گفت: در وزن 73 کیلوگرم امیرحسین اسدی‌مقدم از بیرجند بر سکوی قهرمانی قرار گرفت و همچنین حسن مرادیان از شهرستان طبس نیز در وزن 85 کیلوگرم قهرمان شد.

شهرستان بیرجند بر سکوی قهرمانی کشتی جام رمضان ایستاد

رئیس هیئت کشتی شهرستان بیرجند با اشاره به رده بندی تیم‌ها می‌گوید: در مسابقات جام رمضان قهرمانی بسیج خراسان جنوبی تیم شهرستان بیرجند بر سکوی قهرمانی قرار گرفت و تیم طبس نایب قهرمان شد و همچنین تیم اعزامی از شهرستان قاین رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

میابادی از برگرازی مسابقات قهرمانی کشتی بزرگسالان استان خبر داد و اذعان داشت: یک دوره مسابقات قهرمانی کشتی در رده سنی بزرگسالان استان در روزهای پایانی مرداد ماه امسال به میزبانی شهرستان طبس برگزار می‌شود که انتظار می‌رود بیش از 100 ورزشکار در این مسابقات استانی شرکت کنند.

==============

گزارش از علیرضا چاجی

==============

انتهای پیام/69014/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول