اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان مرکزی خبر داد

پیش‌بینی تولید 2 هزار تن کلزا در استان مرکزی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی از پیش‌بینی تولید 2 هزار تن کلزا در این استان طی سال‌ جاری خبر داد.

پیش‌بینی تولید 2 هزار تن کلزا در استان مرکزی

حسین فارسیجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در سال‌جاری یک‌هزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود دو هزار تن کلزا از این اراضی برداشت شود.

وی تصریح کرد: بیشترین کشت کلزا در شهرستان ساوه با 300 هکتار صورت گرفته که در حال حاضر میانگین برداشت این محصول در ساوه پنج هزار کیلوگرم در هکتار است.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی میانگین برداشت کلزا در استان 2 هزار و 200 کیلوگرم در هکتار است.

فارسیجانی با بیان اینکه در سال گذشته به ازای هر هکتار یک‌ هزار و 700 کیلوگرم کلزا برداشت شد، گفت: خوشبختانه با به کارگیری روش‌های نوین در کشت کلزا میزان برداشت این محصول در هکتار افزایش خوبی یافته است به طوری که هم‌اکنون در شهرستان ساوه به ازای هر هکتار 5 هزار کیلو برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 40 درصد کلزای استان در اراضی شهرستان ساوه کشت می‌شود و کلزای تولیدی این منطقه علاوه بر تامین نیاز داخل به شهرهای تهران و اصفهان نیز صادر می‌شود.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی، در سال‌جاری همچنین 200 هکتار از اراضی استان به کشت دانه آفتابگردان روغنی، 130 هکتار گلرنگ و 85 هکتار به کشت کنجد اختصاص یافته است.

انتهای پیام/87006/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول