اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس

نمایشگاه مطبوعات فارس در خرم بید افتتاح شد

به اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نمایشگاه مطبوعات فارس «از آغاز تاکنون» در خرم بید افتتاح شد.

نمایشگاه مطبوعات فارس در خرم بید افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم بید در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات فارس از آغاز تاکنون گفت: مطبوعات در هر کشور در بیداری و آگاهی جامعه نقش مهمی دارند.

رضا شریفی افزود: در کشور جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و ماهنامه‌های فراوانی فعالیت خود را آغاز کردند که هر کدام از آنها با توجه به توان خود توانسته است در مسیر تحول فرهنگی نقش داشته باشد.

وی ادامه داد: نوع فعالیت و جذب مخاطب در هر نشریه متفاوت است و ممکن است نشریه‌ای در طول عمر خود بیشتر موفق باشد.

به گفته وی، مهمترین وظیفه مطبوعات انعکاس واقعیت‌ها است به صورتی که هر چه که مشاهده می‌کنند و واقعی است بی‌کم و کاست به مردم جامعه منعکس کنند.

شریفی تصریح کرد: از اخبار تا مقاله، گزارش، ستون‌نویسی، تحلیل، سرمقاله، تیتر یک، نرم خبر، طنز، باکس‌های کوچک، خبر‌ و‌ نظر، اخبار داغ، اخبار آنلاین و .. که به عنوان محتوای خبری منتشر می‌شود باید بر اساس واقعیت تدوین و تنظیم شده باشد.

وی بیان کرد: چنانچه نشریه‌ای حتی یک‌بار خبر کذبی چاپ کند به یقین مردم را از خود دور می‌کند و چه بسا بوده‌اند روزنامه‌ها یا هفته‌نامه‌هایی که قصد تخریب شخصیت‌های متعهد را داشته و باعث آشوب و فتنه و فساد در جامعه شده‌اند که عمری کوتاه داشته‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم بید ابراز داشت: رسالت یک روزنامه یا هفته‌نامه بالاتر از این است که به مسائل غیر واقعی بپردازد و بر واقعیت‌ها پرده افکند و غیر واقعیت‌ها را به ذهن مردم وارد کند.

شریفی تصریح کرد: یک روزنامه‌نگار، نویسنده یا شاعر و کسانی که قلم یا تریبونی دارند باید جایگاه مهم خود را درک کرده، از تعهد برخوردار باشند و توانایی خود را در اختیار مسائل منفی و نادرست قرار ندهند، تا شخصیت خود را حفظ کنند و بر اصالت و هنرآفرینی خود بیفزایند.

به گزارش فارس، در این نمایشگاه 20 تابلو از روزنامه‌های قدیم فارس و نویسندگان و خبرنگاران این خطه فرهنگی کشور در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/2448/ق/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول