اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

افتتاح نمایشگاه مطبوعات استان همدان

نمایشگاه مطبوعات استان همدان امروز با حضور مسئولان و خبرنگاران استان افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه مطبوعات استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیش از ظهر امروز طی مراسمی با حضور هادی فیض‌منش معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان، جمعی از خبرنگاران استان، رئیس خانه مطبوعات و مسئول سرای روزنامه‌نگاران نمایشگاه مطبوعات استان به مناسبت گرامیداشت مقام خبرنگار افتتاح شد.

در حاشیه افتتاح نمایشگاه مطبوعات استان، معاون اداره کل ارشاد استان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز خبرنگار به ابتکار اداره کل ارشاد به هفته خبرنگار تبدیل شد، اظهار کرد: تبدیل روز خبرنگار به هفته گرامیداشت مقام خبرنگار نشان از اهتمام و توجه ویژه ارشاد به حوزه رسانه و خبرنگار است.

فیض‌منش افزود: ارشاد یک روز را شایسته خبرنگاران ندانسته و به همین منظور در طول یک هفته بیشتر به مسائل و مشکلات پیش روی خبرنگاران می‌پردازیم.

وی ادامه داد: هفته گرامیداشت مقام خبرنگار در استان روز پنجشنبه 10 مرداد با حضور در مزار شهدای والا مقام و تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهدا آغاز و در ادامه روز جمعه 11 مرداد خبرنگاران در راهپیمایی روز قدس و نماز جمعه حضور یافتند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: امروز شاهد افتتاح نمایشگاه مطبوعات هستیم که این نمایشگاه به رشد، پویایی و ارتقاء مطبوعات استان کمک شایانی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روز یکشنبه 13 مرداد خبرنگاران با امام جمعه همدان دیدار می‌کنند، تصریح کرد: 14 مرداد سرکشی از خانواده خبرنگاران فقید و 15 مرداد نیز مراسم ویژه بزرگداشت مقام خبرنگاران برگزار می‌شود. 

فیض‌منش با بیان اینکه در روز خبرنگار به درد دل‌های خبرنگاران گوش فرا می‌دهیم، ابراز داشت: خبرنگاران مسیر پیشرفت را با طرح مسائل ترسیم می‌کنند و هر کشور و جامعه‌ای با وجود خبرنگاران پرتلاش، جسور و زبده پیشرفت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما به مطبوعات استان فرا منطقه‌ای است و برخی از آنها ظرفیت چاپ کشوری دارند، گفت: نمایشگاه مطبوعات حالت نمادین دارد و نقطه شروعی است تا بتوانیم نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های استانی، منطقه غرب کشور و کشوری را در همدان برگزار کنیم.

معاون اداره کل ارشاد همدان با بیان اینکه در این نمایشگاه 22 نشریه محلی و 12 خبرگزاری آثار خود را ارائه کرده‌اند، افزود: نمایشگاه مطبوعات تا پایان هفته صبح و بعد از ظهر پذیرای بازدیدکنندگان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشنواره مطبوعات کشوری اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته به علت عدم تأمین اعتبارات لازم از سوی وزارتخانه موفق به برگزاری نمایشگاه کشوری مطبوعات در همدان نشدیم و در سال جاری در صورت تأمین اعتبارات این نمایشگاه را برگزار می‌کنیم.

فیض‌منش افزود: خبرنگاران در مجموعه استانی جایگاه ویژه‌ای دارند و در جلساتی که در استانداری برگزار شد در مورد ارائه خدمات به خبرنگاران تفاهم‌نامه‌ای با ادارات دیگر به امضا رسید.

وی اضافه کرد: در این تفاهم‌نامه مقرر شده است بانک‌ها تسهیلات بانکی را به سهولت در اختیار خبرنگاران قرار دهند و خبرنگاران از اماکن زیرمجموعه میراث فرهنگی به صورت رایگان بازدید کنند.

انتهای پیام/‌89019/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول