اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان عنوان کرد

لزوم ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بانه/ مردمداری رسالت اصلی شوراها است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان پیشنهاد تشکیل اتاق فکر در شورای شهر بانه را مطرح و تصریح کرد: در بحث عمران شهری باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری شناسایی و برای آن‌ها بسترسازی لازم در شورا انجام شود.

لزوم ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بانه/ مردمداری رسالت اصلی شوراها است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیروان بهرامی ظهر امروز در جلسه با اعضای شورای شهر بانه در محل معاونت عمرانی اداره‌کل استانداری کردستان اظهار کرد: وظایف این معاونت در ارتباط تنگاتنگ با مسئولیت‌های شوراهای شهر است و باید در این زمینه دقت لازم مبذول شود.

وی با بیان اینکه شورای شهر سقز، برخوردار از افرادی توانمند و متخصص در این دوره است خاطرنشان کرد: اگر تعامل و ارتباط سازنده بین اعضای شورا وجود داشته باشد می‌توان به انجام اقدامات مثبت برای پیشرفت شهر امیدوار بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان در ادامه به ذکر پاره‌ای وظایف و اختیارات اعضای شورا پرداخت و گفت: چگونگی ورود به مسائل مربوط به شهرداری، همچنین استفاده از اموال این سازمان در راستای انجام فعالیت‌های شورا نیاز به دوره توجیهی مفصلی دارد که پس از ماه رمضان نسبت به برگزاری آن اقدام خواهد شد.

بهرامی با تأکید بر اینکه، وظیفه اساسی شوراها در مسائل عمرانی و شهرسازی است، خاطرنشان کرد: نحوه و ساز و کار دخالت در قمست‌های مختلف شهرداری، نصب و عزل‌ها، بحث‌های مالی، نظارت بر پروژه‌های عمرانی و تخصیص اعتبارات از این دست موارد است.

وی شورای شهر را تجلی خواست و ادامه مردم به منظور بهره‌مندی از رفاه و آسایش بیشتر عنوان کرد و گفت: اعضای شورا باید با بینش دقیق، نسبت به انجام امورات مرتبط با خود عمل کرده و از ورود به مسائلی که در حیطه وظایف و اختیارات آن‌ها نیست، خودداری کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی و سازمان بازرسی نظارت کاملی بر چگونگی این فعالیت‌ها دارند، خواستار تلاش و اهتمام هر چه بیشتر اعضای شورا به منظور نیل به اهداف تعریف شده برای آن در چارچوب قانون شد.

بهرامی شهر بانه را دارای ویژگی‌های فراوان و استعدادهای سرشار در زمینه‌های مختلف شهری دانست و افزود: شوراهای شهر باید نسبت به بحث درآمدزایی با استفاده از ظرفیت‌های نهان و آشکار اقدام کنند تا شاهد شهری برخوردار از رفاه باشیم.

به گفته این مسئول، شهر بانه به دلیل جاذبه توریستی بودن آن چندین میلیون نفر در جاده‌های این شهر تردد می‌کنند در حالی که متأسفانه امکانات اولیه برای آن‌ها وجود ندارد که باید این رویه اصلاح و ساماندهی شود.

*تشکیل اتاق فکر در شورای شهر بانه

بهرامی با بیان اینکه بروکراسی اداری سرمایه‌گذاران را از بانه گریزان می‌کند، پیشنهاد تشکیل اتاق فکر در شورای شهر بانه را ارائه و تصریح کرد: در بحث عمران شهری، فرصت‌های سرمایه‌گذاری شناسایی و برای آن‌ها بسترسازی لازم انجام شود.

وی انتخاب شهردار را یکی از وظایف مهم شوراها عنوان کرد و گفت: باید با اتخاذ رویکرد صحیح و منصفانه عملکرد شهردار گذشته رصد شده و پس از آن نسبت به ابقا و یا تغییر وی در مجموعه شهرداری اقدام عملی شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان بر صراحت ماده 82 قانون در خصوص عدم اجازه اعضای شورا برای عزل و نصب‌ها در سایر ارکان مجموعه شهرداری تأکید کرد و گفت: قانونمداری و عمل آن هم به سود مردم و هم شهرداری خواهد بود.

بهرامی بر استفاده از نظرات کارشناسان و اهالی فن در حوزه‌های مختلف شهری تصریح کرد و گفت: باید با دخیل کردن افراد آگاه و استفاده از خرد جمعی در راستای شکوفایی شهر و در نهایت استان کردستان کوشش و مجاهدت شود.

وی وجود تعامل سازنده بین شورا و کل مجموعه شهرداری با سایر سازمان‌ها را نیاز اساسی شورا عنوان کرد و گفت: این مسئله ضرورت امروز کارهای جمعی است و  نمی‌توان بدون ایجاد هماهنگی نسبت به انجام کارها و فعالیت‌ها اقدام کرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان با بیان اینکه رضایت مردم مهم‌ترین هدف ما است گفت: مردمداری به عنوان رسالت اصلی شوراها باید مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد با هماهنگی هر چه بیشتر مسئولان و شورا زمینه رشد و بالندگی شهر سقز و بهره‌مندی مردم این دیار از آسایش و رفاه فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول