اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌‌رضوی:

قوانین مربوط به وقف منطبق با مقتضیات روز جامعه تدوین شود

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: باید قوانین مربوط به وقف را منطبق با مقتضیات روز جامعه و خواست متولیان وقف و کارگزاران بازنگری کرده و قوانینی را اتخاذ کنیم که شروع آن از سازمان اوقاف و امور خیریه باشد.

قوانین مربوط به وقف منطبق با مقتضیات روز جامعه تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامرضا اسداللهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح احسان ماندگار به عنوان طرحی که وقف را به شیوه نوینی در جامعه گسترش می‌دهد، گفت: این طرح ملی می‌تواند زمینه‌ساز گسترش وقف در بین اقشار مختلف جامعه ‌شود.

وی ادامه داد: طرح احسان ماندگار با درگیر کردن دهک‌های پایین جامعه در امر حسنه وقف که می‌توانند الزاماً ارقام درآمدی بالایی نداشته باشند، فرهنگ این سنت نبوی را در جامعه نهادینه کند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی با بیان این‌که وقف جایگاه ویژه‌ای در اعتقادات مسلمانان دارد، گفت: وقف همواره به عنوان یک سنت حسنه در نیات و عملکرد متدینان جاری بوده اما در سال‌های اخیر با توجه به ایجاد تغییراتی که در نوع زندگی و تملک دارایی‌ها ایجاد شده است شاهد کاهش میزان موقوفات نسبت به گذشته هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت قانون و اثرات آن در راستای حفاظت از این سنت حسنه و صیانت از آن عنوان کرد: مجلس با داشتن فراکسیون وقف، اهتمام ویژه‌ای به این مقوله دارد و برقراری تعاملات بیشتر سازمان اوقاف و امور خیریه با این نهاد قانونگذار می‌تواند به برطرف کردن مشکلات و نیازهای قوانین مربوط به وقف بسیار کمک کند.

اسداللهی مجلس را آماده ایجاد اصلاحات در قانون وقف عنوان کرد و افزود: باید قوانین مربوط به وقف را منطبق با مقتضیات روز جامعه و خواست متولیان وقف و کارگزاران بازنگری کرده و قوانینی را اتخاذ کنیم که شروع آن از سازمان اوقاف و امور خیریه باشد تا به این صورت گامی اساسی در راستای صیانت از این سنت نبوی و پررونق‌تر کردن آن برداریم.

وی ادامه داد: حساسیت متولیان و کارگزاران وقف در ارتباط با وقف و نیات واقف، رسیدگی به موقوفات و همچنین عملکرد خوب و مشهود متولیان این حوزه در کنار داشتن قوانین و مقررات مناسب می‌تواند موجبات رونق مجدد این سنت خدایی که جایگاه والای شرعی نیز دارد، بشود.

انتهای پیام/70006/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول