اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

300 جلد قرآن قدیمی و فرسوده جمع‌آوری شد

مدیر موسسه تخصصی دینی امام مبین گفت: با اجرای طرح تجمیع و ترمیم قرآن‌های فرسوده در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان 300 جلد قرآن جمع‌آوری شد.

300 جلد قرآن قدیمی و فرسوده جمع‌آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان به محض ورود به نمایشگاه با بنری در جلوی درب که مکان جمع‌آوری قرآن‌های قدیمی و فرسوده را نشان می‌داد، مواجه می‌شدی و این بنر در تمام سالن‌ها آدرس سالن شیخ بهایی و غرفه موسسه تخصصی دینی امام مبین را نشانی می‌داد.

با ورود به این غرفه علاوه بر جایگاهی که برای نقاشی کودکان، مسابقه، پاسخ به سئوالات شرعی و معرفی فعالیت‌های این موسسه فرهنگی تعبیه شده بود، قرآن‌های قدیمی و فرسوده‌ای در قطع‌ها مختلف که جمع‌آوری شده بود را می‌دیدید.

پس از اتمام نمایشگاه قرآن با حجت‌الاسلام محمدرضا صادق‌زاده برای به دست آوردن آماری از تعداد قرآن‌های جمع‌آوری شده گفت‌وگویی انجام دادیم.

مدیر موسسه تخصصی دینی امام مبین با اشاره به اینکه طرح تجمیع و ترمیم قرآن‌های فرسوده برای نخستین بار است که در نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان انجام می‌گیرد، عنوان کرد: در نخستین دوره با استقبال خوبی که مردم انجام دادند 300 جلد قرآن فرسوده جمع‌آوری شد.

وی اذعان داشت: قرآن‌های جمع‌آوری شده پس از صحافی و ترمیم به موسسات فرهنگی و دینی محروم اهدا می‌شود.

صادق‌زاده متذکر شد: قرآن‌هایی در خانه‌های مردم وجود دارد که اگر چه با آن مانوس هستند و دوست ندارند آن را از دست بدهند اما از طرف دیگر به علت فرسودگی و قدیمی بودن آن دیگر قابل استفاده نیست که در غرفه‌ای دیگر صحافی می‌شود.

انتهای پیام/63007/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول