اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مدیریت حوزه علمیه خواهران اصفهان معرفی شدند

بانوان عالمه پیش و پس از حیات بانو امین در نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: بانوان عالمه اصفهان شامل بانوان عالمه پیش از حیات بانو امین و بانوان عالمه پس از بانو امین توسط مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان معرفی شدند.

بانوان عالمه پیش و پس از حیات بانو امین در نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

صدیقه بهشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با تشریح بخش‌های مختلف غرفه حوزه علمیه خواهران استان اصفهان اظهار کرد: برای نخستین بار است که در نمایشگاه قرآن و عترت شرکت کرده و یکسری فعالیت‌هایی را که توسط این مرکز ارائه می‌شود را در معرض دید عموم قرار داد‌‌ه‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بیشتر افراد بانو امین را به عنوان یکی از بانوان مجتهده در اصفهان می‌شناسند، تأکید کرد: با معرفی 10 بانوی مجتهده که نزد حیات بانو امین فعالیت‌های مهمی داشتند مانند فاطمه بیگم، نسیمه خاتون، دختر ملا عزیزالله، آمنه بیگم، بنت المنشار، شهربانو، حمیده رویدشتی، آغا سلطان و موارد دیگر مختصری از زندگینامه و شرح فعالیت‌های آن در قالب یک بنر آورده شده است.

معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ادامه داد: به همین ترتیب 10 بانوی مجتهده پس از حیات بانو امین مانند همایونی، بتول السادات بهشتی حسینی، بتول عسگری، ربابه الهی، عفت‌الزمان امین و نواب نجفی اصفهانی نیز معرفی شدند که این بخش از غرفه حوزه علمیه خواهران با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شد.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌هایی که در این غرفه انجام می‌گیرد، تصریح کرد: در این غرفه آیات قرآن کریم پیرامون موضوعات حجاب و عفاف، خانواده و برخی از توصیه‌های اخلاقی برای زوجین در تابلوهایی به تصویر کشیده شده است.

بهشتی اضافه کرد: در این غرفه پایان‌نامه‌های قرآنی برتر بانوان طلبه در سطح دو و سه، ارائه آثار هنری قرآنی برتر، کتب قرآنی و تفاسیر جهت آشنایی بازدیدکنندگان، بروشور با عنوان معرفی حوزه‌های علمیه خواهران و معرفی دروس قرآنی تدریس شده در حوزه به نمایش نیز تهیه و در اختیار بازدیدکنندگان گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه در غرفه حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از فلش کارت‌های تهیه شده با موضوعات خانواده، اخلاق و احکام، مسابقه‌ای با عنوان مسابقه یک دقیقه‌ای جهت شرکت بازدیدکنندگان برگزار می‌شود، ابراز کرد: این مسابقه به صورت پیامکی است و هر روز نفرات برتر آنها معرفی می‌شوند.

معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان به دو بخش جذاب و پربازدید این غرفه اشاره کرد و اذعان داشت: مکانی در این غرفه جهت ارائه مشاوره مذهبی و پاسخ به سوالات شرعی بازدیدکنندگان توسط مشاوران و اساتید حوزه در نظر گرفته شده که تاکنون با استقبال خوبی مواجه شده است.

وی اضافه کرد: آثار هنری طلاب بر روی فلزات در قالب تابلوهایی و تفسیر مجمع‌البیان والمیزان با موضوعاتی مانند طب در قرآن و شگفتی‌های قرآن از موارد دیگری است که در این نمایشگاه معرفی شده است.

بهشتی، استقبال مردم را با وجود اینکه غرفه‌ای برای فروش و کودک نبوده را خوب دانست و اظهار کرد: باید ره‌آورد این 10 روز نمایشگاه قرآن را با به کارگیری قرآن در سبک زندگی بگنجانیم و این مورد را در نمایشگاه‌های سال‌های آینده مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: سعی کنیم در دوره‌های آینده نمایشگاه قرآن و عترت بعد عترت را پررنگ‌تر از حال نشان دهیم.

انتهای پیام/63007/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول