اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان خبر داد

کاهش آسیب‌ها با حضور طلبه‌ها در صحنه/ لزوم ارتباط مستمر روحانیون با مردم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: هر کجایی که طلبه‌ها و روحانیون حضور دارند با کاهش آسیب‌ها مواجه می‌شویم.

کاهش آسیب‌ها با حضور طلبه‌ها در صحنه/ لزوم ارتباط مستمر روحانیون با مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسمین احد آزادیخواه ظهر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ با بیان اینکه مبلغان در سخنرانی‌های ماه رمضان با رویکرد فرهنگی و قرآنی حرکت کنند اظهار داشت: ماه رمضان بهار قرآن است و خطابه‌ها باید در راستای ترویج فرهنگ قرآنی انجام شود.

وی به موضوع مواد مخدر اشاره کرد و گفت: استان همدان در حوزه مواد مخدر بسیار آسیب‌پذیر است و مبلغان دینی باید برای مقابله با این بلای خانمانسوز به صورت هماهنگ در مجالس و سخنرانی‌ها اقدام کنند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه در برخی از نقاط استان معضل شیوع ایدز به صورت اساسی وجود دارد ابراز داشت: مبلغان می‌توانند با نفوذ کلامی که در بین مردم دارند در خصوص خطرات این بیماری به جامعه هشدار دهند.

وی با اشاره به اینکه درباره انفال باید فرهنگسازی شود در ادامه سخنانش افزود: وقف و سیاست‌گذاری در حوزه فرهنگ وقف باید به سمتی باشد که واقفان اقدام به ساخت خانه عالم، خانه‌های قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی وقف کنند.

آزادیخواه به جمع‌آوری زکات اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه ماه رمضان سال جاری با برداشت محصولات کشاورزی مقارن شده برای جمع‌آوری زکات محصولات کشاورزی باید به صورت جدی وارد شد.

وی با بیان اینکه منبر یک ظرفیت خوب برای تبلیغ است تصریح کرد: در مجالس وعظ خواهران از خواهرانی که تحصیلات حوزوی دارند و متخصص امور دینی هستند استفاده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه از توانمندی بسیج و هیئت‌های مذهبی برای ساماندهی مبلغان می‌توان استفاده کرد گفت: مبلغان اعزامی به روستاها، باید در تمام ایام سال با مردم ارتباط داشت باشند.

وی با بیان اینکه هر کجا که طلبه‌ای وارد می‌شود آسیب‌ها کاهش می‌یابد اذعان داشت: ارتباط فیزیکی و مستمر روحانیون با مردم توطئه‌های فرهنگی شبکه‌های ماهواره‌ای را خنثی می‌کند.

آزادیخواه با بیان اینکه مردم را باید به حاکمیت اسلامی امیدوار کرد بیان داشت: با توجه به اینکه در کشور برخی مشکلات وجود دارد و انتقاداتی هم دیده می‌شود اما در شرایط خوبی هستیم.

این همایش با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه استان در آستانه ماه رمضان برگزار شد.

این مراسم که با حضور روحانیون و مبلغان برادر و خواهر از سطح استان تشکیل شده بود با سخنرانی رئیس حوزه‌های علمیه استان آغاز و بعد از آن آیت‌الله احدی از اساتید حوزه‌های قم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ادامه یافت و با سخنرانی امام جمعه همدان به پایان رسید.

انتهای پیام/89019/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول