اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه مرکزی استان خوزستان خبر داد

برگزاری جشن عید فطر با اهدای هدایا به کتابخوانان خوزستانی

رئیس کتابخانه مرکزی استان خوزستان از برگزاری جشن عید فطر با اهدای هدایا به جوانان و نوجوانان کتابخوان این استان خبر داد.

برگزاری جشن عید فطر با اهدای هدایا به کتابخوانان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، منصور کوهی رستمی اظهار کرد: یکى از عوامل مؤثر در تکوین شخصیت علمى، معنوى و جسمى کودک و نوجوان، ایجاد هماهنگى و همکارى مثبت و سازنده بین خانه، کتابخانه، مدرسه و جامعه است.

وی ادامه داد: براى رسیدن به اهداف تربیت دینى و ترویج فرهنگ دینی، همکارى همه نهادها، به خصوص نهادهاى فرهنگى و تربیتى، ضرورت تام دارد.

رئیس کتابخانه مرکزی استان خوزستان همچنین عنوان کرد: بر این اساس کتابخانه مرکزی استان خوزستان به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان در قالبی تحت عنوان «بسته رمضان» برگزار می‌کند تا از این طریق در قالبی جذاب کودکان و نوجوانان را با مسائل روزه و روزه‌داری آشنا سازد.

وی در ادامه از برگزاری ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان در ماه مبارک رمضان در کتابخانه مرکزی استان خوزستان خبر داد و گفت: عناوین فعالیت‌های مذکور به شرح ذیل است: برنامه اول، هر هفته یک حدیث از معصومین (ع) پیرامون ماه مبارک رمضان، روزه‌داری و فواید آن انتخاب می‌شود و از اعضا خواسته خواهد شد چند سطری در رابطه با آن توضیح دهند (حدیث انتخابی با توجه به سطح سواد و گروه سنی اعضاء بخش در نظر گرفته می‌شود).

کوهی رستمی گفت: برنامه دوم شامل طراحی یکی از اسما الهی به سبک و شیوه‌ای زیبا است، در این بخش که با آموزش‌های صورت گرفته در کلاس آموزش خط تحریری در بخش کودک و نوجوان مرتبط است از اعضا خواسته می‌شود که یکی از نام‌های خداوند را با خطی خوش و حاشیه‌بندی شکیل برروی برگه A4 طراحی کرده و تا پایان ماه مبارک به بخش کودک و نوجوان تحویل دهند.

وی افزود: برنامه سوم، شرح کوتاهی از زندگی نامه ائمه اطهار (ع) نوشته می‌شود.

رئیس کتابخانه مرکزی استان خوزستان اضافه کرد: علاوه بر این ویژه‌برنامه پنج‌شنبه‌ها نیز طبق معمول هر هفته برگزار می‌شود که در ماه رمضان رنگ و بویی دیگر به خود گرفته و شامل موارد زیر است: الف، ارائه موضوع نقاشی مرتبط با روزه و روزه‌داری؛ ب، اجرای شعر خوانی با موضوع روزه و روزه داری توسط اعضا؛ ج، اجرای دعای دسته جمعی و در نهایت به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر با حضور اعضا بخش کودک و نوجوان جشنی برگزار خواهد شد و در این جشن به برندگان این مسابقات جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/72001/ط/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول