اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موسوی لاری در جمع اصلاح‌طلبان مازندران:

اصلاح‌طلبان مطالبات حداکثری از دولت جدید نداشته باشند

وزیر کشور دوره اصلاحات گفت: اصلاح‌طلبان مطالبات حداکثری از دولت جدید نداشته باشند.

اصلاح‌طلبان مطالبات حداکثری از دولت جدید نداشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری در جمع اصلاح‌طلبان مازندران در دانشگاه شمال اظهار داشت: خود را به عنوان مجموعه‌ای از فعالان جامعه زیر چتر نظام جمهوری اسلامی می‌دانیم و توقع‌مان این است اصلاح‌طلبی بتواند با کارآمدی مناسب اهداف و آرمان‌های ملت را محقق کند و با تدبیر و شایستگی، مدیران راه بهروزی آحاد جامعه را فراهم کند.

وی تصریح کرد: افتخارمان این است که معتقدیم در هر شرایطی با حفظ آرمان‌ها و اهداف متناسب با آن شرایط باید چاره‌اندیشی کرد و راه را برای رسیدن به هدف هموار کرد و هر لحظه برای اصلاح امور تلاش کرد به طوری که در این امر نباید در جا بزنیم و برای آینده بهتر، بهترین راه را انتخاب کنیم.

وزیر کشور در دولت خاتمی بیان داشت: اگر واژه اصلاح و اصلاح‌طلبی را برگزیده‌ایم یا به تدریج به این نام شناخته‌ شده‌ایم که من این دومی را ترجیح می‌دهم چون معتقدم افراد حاضر با عنوان‌های مختلفی وارد عرصه مناسبات اجتماعی شده است اما امروز این مجموعه‌ای که طلب اصلاح‌ می‌کند شناخته شده است.

وی مجموعه اصلاح‌‌طلبی را اینگونه معنا کرد که اصلاح‌طلبی اصل نظام را قبول دارد ولی در روش‌ها و تاکتیک‌ها راه‌های رسیدن به هدف قاعدتا قرائت‌ها و روش‌هایی را می‌پسندند و فردا را بهتر از امروز کند.

موسوی لاری گفت: چه بپذیریم یا نه و تایید کنیم یا نه اما باید به سلیقه‌ها احترام بگذاریم و با توجه به نقش‌ها برای آن جایگاهی در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی در جامعه ما وجود دارند و هر یک فراز و فرودهایی داشتند اما آنچه که ما امروز به آن فکر می‌کنیم این است که ما به یک مدیریت مشروع کارآمدی که بتواند مشکلات جامعه را به حداقل برساند نیاز داریم.

عضو جامعه روحانیون مبارز تاکید کرد: کاستن از بار مشکلات وظیفه دولت است اما ما به عنوان جریان اصلاح‌طلب اگر بخواهیم به گذشته نگاه کنیم آنچه برای ما مهم است این است که کدام دولت کارآمد بوده است.

وی اظهار داشت: در هشت سال گذشته جزء نیروهای منتقد جامعه بودیم و در بحث نقد روند جاری، بخشی از جریان اصولگرایی به ما ملحق شدند گرچه در ابتدا همه با تمام ظرفیت از آن حمایت کردند اما در نیمه راه متوجه شدند که نیمه گمشده کارآمدی است.

لاری با انتقاد از جریان سیاست خارجی، اقتصاد، مدیریت داخلی و معیشت هشت سال گذشته گفت: نمی‌گویم کارها در این سال‌ها انجام نشده است اما آنچه باید در حوزه تدبیر برای کارآمدی به درستی صورت نگرفت.

وی تاکید کرد: رای ریاست جمهوری یازدهم خواستار تغییر و تحول بود که این وضعیت مدیریت به نوعی دیگر تبدیل شود تا کرامت انسانی ایرانی‌ها تغییر کند، وضعیت معیشت بهتر شود و از توانمندی‌های کشور بهتر استفاده شود.

وزیر کشور دوره اصلاحات ادامه داد: دولت آینده باید بتواند با تدبیر تغییر را که خواست عامه مردم است عینیت ببخشد و مردم باید احساس کنند که شرایط در حال تغییر است.

وی افزود: اینکه بگوییم یک سلسله مطالبات انباشته وجود دارد که باید همین الان برطرف شود نباید باشد اما برای تحقق مطالبات توجه به ظرفیت‌ها و امکانات مهمترین مساله اصلاح‌طلبان است.

موسوی لاری با اشاره به اینکه اصلاح‌طلب واقع کسی است که مطالبات متناسب با شرایط را دنبال کند، تصریح کرد: معجزه اتحاد و اتفاق را در همین انتخابات دیدیم پس باید اصل مطالبه تغییر را دنبال کنیم اما این مطالبه متناسب با امکانات ملی باشد.

وی با تاکید بر اینکه دامن زدن به مطالبات حداکثری از ناحیه طرفداران دولت و اصلاح‌طلبان دنبال نمی‌شود، بیان داشت: مطالبات حداکثری از دولت جدید از سوی خارج نشینانی که اصل نظام را قبول ندارند صورت می‌گیرد در داخل هم رقبایی که تا دیروز می‌خواستند این دولت شکل نگیرد برای ایجاد نوعی همسانی مطالبات را آنقدر بالا ببرند که دولت نتواند و بعد بگویند که شما هم نتوانستید. 

انتهای‌پیام/86011/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول