اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعضای شورای شهر سقز عنوان کردند

سقز دیگر جای آزمون و خطا نیست/ بدون اختیار نمی‌توان مسئولیت سپرد

اعضای شورای شهر سقز بر لزوم انجام کار بیشتر و مؤثرتر با در نظر گرفتن مسائل زیربنایی در این شهر تأکید کردند.

سقز دیگر جای آزمون و خطا نیست/ بدون اختیار نمی‌توان مسئولیت سپرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نشست اعضای شورای شهر سقز با مدیرکل امور شهری استانداری کردستان ظهر امروز در محل معاونت عمرانی استانداری این استان، برگزار شد.

در این نشست، باقی رحمان‌پور یکی از اعضای شورای این شهر در سخنانی گفت: ترکیب این دوره شورا از انسان‌هایی متخصص و شجاع تشکیل شده و در انجام کارهای تخصصی به بهترین شیوه عمل می‌کنند تا جای اشتباهی باقی نماند.

وی با تأکید بر انجام خدمات فراوان در دومین شهر استان، اظهار کرد: با وجود این لازم است با استفاده از کارهای کارشناسی و با کیفیت بهتر نسبت به گذشته و با پشتوانه‌ای قویتر اقدام شود.

منتخب چهارمین دوره شورای شهر سقز با تأکید بر لزوم وجود تعامل در میان اعضا با یکدیگر و همچنین میان شورا و سایر دستگاه‌ها گفت: اعضای شورای شهر چون همگی شناخته شده هستند، توان برقراری ارتباط سازنده با یکدیگر در راستای پیشبرد امورات را خواهند داشت.

رحمان‌پور با بیان اینکه هیچ چیزی به عنوان توجیه از بین رفتن تعامل محسوب نمی‌شود، اظهار کرد: دیگر در سقز جای آزمون و خطا وجود ندارد و باید کارهای زیربنایی در این رابطه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه همه ما به وظایف شوراها آگاه هستیم، خاطرنشان کرد: بهره‌مندی اعضا از تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی موجب تحکیم کار و برقراری ارتباط سازنده می‌شود.

در ادامه این جلسه، سردار عزیزی یکی دیگر از اعضای شورای شهر سقز انتخابات این شهر را از بهترین نوع انتخابات عنوان کرد و گفت: از تمامی گرایش‌ها و تخصص‌ها در این شورا وجود دارند.

وی با اذعان به اینکه مردم استان کردستان و شهر سقز انسان‌هایی آگاه و با درک و درایت بالا هستند اظهار کرد: انتظار شهروندان سقزی این است که شعارهای مطرح شده اعضا بدون تخریب و اتهام‌افکنی به دیگران با نهایت تلاش، دنبال و محقق شود.

منتخب چهارمین دوره شورای شهر سقز با تأکید بر اینکه وظیفه مجموعه استانداری حمایت همه‌جانبه از شوراهای شهرها است، تصریح کرد: برآیند فعالیت‌های ما ابتدا باید رضایت خداوند و سپس رضایت مردم باشد.

عزیزی با بیان اینکه اعتقادی به این موضوع که شورای شهر بازوی شهرداری است ندارم، گفت: حقیقت این است که شهرداری بازوی شورا است و باید پیش از آنکه شهرداری عملی را آغاز کند، مصوبات آن در شورا صورت گیرد.

عزیزی با یاداوری اینکه هدف از بیان چنین انتقاداتی تدارک مصوباتی قاطع و لازم‌الاجرا برای ارائه به شهرداری است، تصریح کرد: هر اندازه کارها با روال قانونی و ساز و کار خاص خود پیش برود در عمران و پیشرفت شهر سقز مؤثرتر است.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر سقز نیز در این جلسه اظهار کرد: انتظار مردم این است که با تشکیل مجموعه‌ای به نام شورا، وضعیت شهرهای مختلف، متفاوت با زمانی شود که شورای شهر وجود نداشت.

نظام غفاری با بیان اینکه وظایف شوراها منحصر به مسائل عمرانی نیست اظهار کرد: شورا باید در مسائل فرهنگی و ورزشی نیز ورود کند و منحصر کردن وظایف شوراها به مسائل عمرانی، جفا در حق شهروندان است.

وی با بیان اینکه همواره باید ارتباط متقابلی بین مسئولیت و اختیارات برقرار باشد، تصریح کرد: تا زمانی که اختیار تعریف نشود نمی‌توان مسئولیتی در نظر گرفت.

غفاری در پایان با تأکید بر لزوم وجود تعامل میان شورا و سایر دستگاه‌ها خاطرنشان کرد: این ارتباط باید دو سویه و به شکلی هماهنگ انجام شود.

انتهای پیام/79012/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول