اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

کمیسیون گردشگری در شورای چهارم اصفهان راه‌اندازی شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کمیسیون گردشگری در شورای چهارم اصفهان باید راه‌اندازی شود و شهرداری نیز باید یک معاونت گردشگری را برای جذب گردشگران به پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی راه‌اندازی کند.

کمیسیون گردشگری در شورای چهارم اصفهان راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید کریم داوودی صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه توسعه گردشگری یکی از نیاز‌های شهر اصفهان است، اظهار داشت: هر ساله شهرداری باید بودجه مشخصی را برای توسعه گردشگری در سطح شهر اختصاص بدهد.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان در کنار اقدامات فرهنگی خود در ماه مبارک رمضان حرکت‌های خیریه‌ای بسیاری را انجام می‌دهند، اضافه کرد: فعالیت‌های خیریه‌ها در بخش‌های مختلف به یک سنت حسنه بزرگ در اصفهان تبدیل شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در برنامه‌ریزی‌های شهری باید به موضوع رسیدگی به فقر اقتصادی مردم و افزایش درآمد‌های آنها توجه شود، تصریح کرد: امروز با حجم بالایی از فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌ها مواجه هستیم و زمینه‌های اشتغال این افراد در بخش‌های مختلف باید فراهم شود.

این مسئول به ضرورت توجه مسئولان به توسعه پایدار شهر اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: سه راهکار برای دست‌یابی به توسعه پایدار شهر‌ها وجود دارد و توسعه کشاورزی، صنعت و گردشگری سبب توسعه پایدار شهر‌ها می‌شود.

داوودی با بیان اینکه در حال حاضر اصفهان در راستای توسعه صنعت ظرفیتی ندارد، تاکید کرد: توسعه بخش کشاورزی در اصفهان نیز با توجه به شرایط موجود و کم‌آبی‌های موجود در استان امکان‌پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان برای توسعه پایدار اصفهان باید به سوی توسعه صنعت گردشگری حرکت کنند، افزود: در صورتی که طی 10 سال آینده هر ساله یک میلیون نفر گردشگر در اصفهان جذب شوند، این موضوع سبب توسعه اقتصادی اصفهان می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به ضرورت راه‌اندازی کمیسیون گردشگری در شورای چهارم اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: همچنین شهرداری باید یک معاونت گردشگری را برای جذب گردشگران به پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی راه‌اندازی کند.

این مسئول با اشاره به اینکه شورای هماهنگی گردشگری باید در شهر اصفهان ایجاد شود، اضافه کرد: در گذشته جذب گردشگر به عنوان چشم‌اندازی برای شهر اصفهان بوده، اما تاکنون اقدام عملی در راستای تحقق این موضوع در کلان‌شهر اصفهان صورت نگرفته است.

داوودی با تاکید بر اینکه چالش‌های موجود در اصفهان در مسیر توسعه گردشگری باید شناسایی شود، گفت: در حال حاضر 30 دانشگاه در سطح استان وجود دارد و مسئولان می‌توانند در راستای جذب دانشجو از سراسر دنیا در این دانشگاه‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه جذب گردشگران از کشور‌های خواهر‌خوانده ضرورت دارد، متذکر شد: با جذب گردشگران به اصفهان صنایع دستی اصفهان به دنیا معرفی می‌شود و مسئولان با جذب گردشگران زمینه‌های درآمد‌زایی را برای اصفهان فراهم می‌کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان اذعان داشت: چالش‌های موجود در اصفهان باید با اتخاذ تدابیر مناسب و با استفاده از برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز برطرف شود.

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول