اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بهار خبر داد

فعالیت 110 واحد خبازی در شهرستان بهار

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهار از فعالیت 110 واحد خبازی در سطح شهرستان بهار خبر داد.

فعالیت 110 واحد خبازی در شهرستان بهار

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی‌صفدر فلاح پیش از ظهر امروز در گردهمایی صاحبان واحدهای خبازی در شهرستان بهار با اشاره به اهمیت نان به عنوان قوت غالب مردم اظهار کرد: 110 واحد خبازی در سطح شهرستان بهار فعال است.

وی با بیان اینکه بالا بردن فرهنگ استفاده درست از نان و رعایت موازین شرعی و عرفی ضروری است، افزود: در راستای افزایش کیفیت نان، دقت و سلامت کار در واحدهای خبازی اهمیت بسزایی دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهار با اشاره به عوامل مؤثر در ارتقای کیفیت نان تصریح کرد: ارائه تسهیلات بهسازی به نانوایان یکی از اقداماتی است که می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به بحث آموزش نانوایان گفت: این امر نیز یکی از موضوعاتی است که موجب رشد و ارتقای کیفیت نان تولیدی می‌شود.

*رقابتی کردن تولید نان از راهکارهای تهیه نان مرغوب است

امام جمعه شهرستان بهار نیز در این مراسم گفت: نان خوراک اصلی مردم ایران به شمار می‎رود به گونه‌ای که زندگی مردم به آن گره خورده و از کالاهای اساسی جامعه محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق و جامع در فرایند تولید نان در شهرستان بهار افزود: باید با برنامه‌ریزی درست و دقیق در فرایند تهیه گندم مرغوب و نان با کیفیت، تمام تلاش خود را در راستای ارائه نان مطلوب به مردم به کار گیریم.

وی رقابتی کردن تولید نان در شهرستان را از مهم‌ترین راهکارهای تهیه نان مرغوب برشمرد و تصریح کرد: با ایجاد جاذبه‌ها و اهرم‌های تشویقی در فرایند تولید برای کشاورزان می‎توان گام مهمی در راستای تولید گندم مرغوب و با کیفیت برداشت.

امام جمعه بهار با اشاره به جایگاه و اهمیت نان و گندم در دین اسلام یادآور شد: تهیه نان مرغوب و با کیفیت نه تنها رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت بلکه مورد پسند خداوند متعال نیز بوده و کسب رضای الهی را در پی دارد.

وی خاطرنشان کرد: گره زدن کارها و فعالیت‌های خود به امور الهی و دینی می‎تواند سلامت کارها را تضمین کند.

حاتم‌نیا اضافه کرد: نان در دین مبین اسلام از قداست خاصی برخوردار بوده و از آن به‌ عنوان قوت لایموت مردم یاد شده است.

* به کیفیت نان توجهی نمی‌شود

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با اشاره به اسراف و دور ریز بالای نان در کشور قبل از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها، گفت: قبل از اجرای این مهم به دلیل ارزان بودن نان و عدم نظارت دقیق در فرایند تولید آن سبب می‎شد تا بخش زیادی از نان دور ریخته شود که این مسئله در آموزه‌های دین اسلام به شدت نکوهیده ده است.

محمدعلی پور مختار  اظهار کرد: در اوایل هدفمندی یارانه‌ها کیفیت نان بسیار بهبود یافت ولی پس از گذشت مدتی همچون گذشته به کیفیت نان توجه زیادی نمی‌شود.

وی تولید نان با کیفیت را سبب کاهش واردات گندم دانست و تصریح کرد: گندم به عنوان یک محصول استراتژی در تمام جوامع از اهمیت خاصی برخوردار است و اگر ملتی بتواند گندم و نان خود را تولید کند به استقلال و خودکفایی عملی رسیده است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با بیان اینکه امروز ملت ایران در اوج استقلال و خودکفایی قرار دارد، گفت: هیچ دشمنی نمی‌تواند در تنگناها به مملکت ایران فشار وارد کند.

* باید فرهنگ نحوه مصرف نان نهادینه شود

همچنین فرماندار شهرستان بهار نیز در این گردهمایی تصریح کرد: یکی از نیازهای اساسی و حیاتی انسان نان است و نانوایان باید با مدیریت شایسته و درست به نحوی عمل کنند تا نان با کیفیت و خوب به دست مردم برسد. نصرت‌الله گلکارزاده با اشاره به نقش گندم با کیفیت در تولید نان افزود: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و نزدیک شدن قیمت نان به قیمت واقعی، ارتقای کیفیت آن نیز در بین مردم انتظاری منطقی است که این مهم با اصلاح ساختار تولید از مزرعه تا نانوایی و همکاری دستگاه‌های مرتبط محقق می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت بالا بردن کیفیت نان گفت: بالا بردن سطح کیفیت نان از اسراف و دور ریزی آن جلوگیری و سبب کاهش مصرف گندم و آرد در نانوایی‌ها می‌شود.

فرماندار بهار ابراز داشت: اگر گندم کمتری مورد مصرف قرار گیرد به عدم وابستگی و بی‌نیازی کشور در واردات گندم کمک کرده و می‌توانیم به خودکفایی و استقلال در این محصول استراتژی دست یابیم.

وی با اشاره به فصل مسافرت و حضور گردشگران و مسافران اضافه کرد: نانوایی‌ها باید در شرایط بحران مانند قطعی آب و برق آمادگی لازم را برای ارائه خدمات به مردم داشته باشند و در مواقع بحرانی عرصه را خالی نگذارند.

گلکارزاده با بیان اینکه باید به شکل مستمر و هدفمند در زمینه رفع نقایص نانوایی‌ها چاره‌اندیشی شود، تصریح کرد: نانوایان با افزایش کیفیت نان‌های تولیدی زمینه رضایتمندی مردم در این بخش را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه اولویت کار در این زمینه نهادینه کردن فرهنگ نحوه مصرف است، خاطرنشان کرد: مدیریت ارزشمند امروز باید در برابر تهدیدهای دشمن به نحوی عمل کند تا ضمن رعایت اصلاح الگوی مصرف به راحتی از تحریم‌ها عبور کنیم.

انتهای پیام/2499/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول