اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی خبر داد

دستگیری عاملان جعل اسناد مالکیت در مشهد

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی از دستگیری عاملان جعل اسناد مالکیت و کلاهبرداری میلیاردی در مشهد خبر داد.

دستگیری عاملان جعل اسناد مالکیت در مشهد

به گزارش خبرگزرای فارس از مشهد، حسین بیدمشکی ظهر امروز با اعلام دستگیری عاملان جعل اسناد مالکیت و کلاهبرداری میلیاردی در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی وصول پرونده‌ای از دادگاه مبنی بر اینکه افرادی با جعل سند ملکی یک باب واقع در خیابان کوثر مشهد را به شخصی دیگر به مبلغ 12 میلیارد ریال به فروش رسانده و متواری شده‌اند، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری در ابتدا با دعوت از شاکی به پلیس آگاهی تحقیقات ابتدایی خود را آغاز و در همان ابتدا سه نفر از اعضای این باند جعل و کلاهبرداری را شناسایی و دستگیری آنان را در دستور کار خود قرار دادند.

بیدمشکی گفت: با اندک سرنخ‌های به دست آمده، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری توانستند پس از مدتی کار شبانه‌روزی، تعداد سه نفر از متهمان را در نقاط مختلف مشهد در یک عملیات منسجم دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی ادامه داد: در بازجویی‌های فنی و پلیسی به عمل آمده از متهمان دستگیر شده، نامبردگان صریحا به بزه انتسابی اعتراف و دیگر همدستان خود را به کارآگاهان این ادوار معرفی کردند که بلافاصله با هماهنگی‌های قضائی دو تیم ویژه از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری مخفیگاه سایر متهمان را شناسایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: آنان در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه، یک فقره چک تقلبی، یک دستگاه کیس رایانه حاوی موارد جعل شامل مهر ادارات دولتی، شناسنامه کشف و ضبط کردند.

بیدمشکی گفت: طی این دو علمیات گسترده انجام شده توسط کاراگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری کماکان سرکرده اصلی این باند تحت تعقیب قضایی بوده که متاسفانه به علت اینکه از شهرستان مشهد خارج شده بود به صورت مداوم محل مخفیگاه خود را تغییر می‌داد، دستگیری میسر نبود اما در نهایت متهم هنگام خروج از مشهد در فرودگاه شهید هاشمی‌‌‌‌‌‌‌نژاد در دام پلیس افتاد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی یادآور شد: در تحقیقات فنی و پلیسی انجام شده از وی با توجه به جمیع ادله و مدارک جمع‌آوری شده چاره‌ای جز اعتراف نداشته و به بزه انتسابی اقرار و اعلام کرد مبلغ شش میلیارد ریال از مبلغ کلاهبرداری به حساب وی واریز شده است.

وی تصریح کرد: این باند جعل و کلاهبرداری منهدم و هفت متهم دستگیر شدند، همچنین متهمان پس از تشکیل پرونده و تحقیقات تکمیلی به مقام قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

انتهای پیام/70023/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول