اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی اصفهان:

مناطق شرق اصفهان و باغ‎های اطراف اصفهان قربانیان کم آبی هستند

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: به دلیل کم آبی و خشک سالی های به وجود آمده مناطق شرق اصفهان و باغ‎های اطراف شهر اصفهان بیشترین ضررها را متحمل شدند.

مناطق شرق اصفهان و باغ‎های اطراف اصفهان قربانیان کم آبی هستند

مصطفی حجه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضع نامطلوب کشاورزی به دلیل کم آبی اظهار داشت: کم آبی سبب شد کشاورزی استان اصفهان دچار خسارات فراوانی شود که این خسارات تا چند سال آینده قابل جبران نیست.

وی ادامه داد: کم آبی خسارات عمده خود را به مناطق شرق اصفهان و باغ‎های اطراف زده و سبب شده کشاورزی در این مناطق با مشکل روبرو باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: هر چه مشکل کم آبی استان بیشتر ادامه یابد و سبب می‎شود کشاورزی استان با مشکلات بیشتری مواجه شود و مسئولان باید اقدامات اساسی در مورد کم آبی استان اتخاذ کنند.

* اکثر چاه‎های اطراف شهر اصفهان خشک شده‎اند

حجه‌فروش گفت: به دلیل خشک‎سالی و استفاده بی ‎رویه از منابع آب‎های زیر زمینی اکثر چاه‎های استان اصفهان و به خصوص چاه‎های اطراف شهر اصفهان با خشکی روبرو شده‎اند.

وی افزود: باغ‎های اطراف شهر اصفهان که اغلب از چاه برای تهیه آب استفاده می‎کردند با خشک شدن بعضی از این چاه‎ها با مشکلاتی روبرو شده‎اند که باید هر چه سریع‎تر فکری به حال آنها بشود.

* حق آبه کشاورزان به درستی به کشاورزان داده نشد

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی اصفهان اذعان داشت: حق آبه کشاورزان به گونه‎ای که انتظار می‎رفت در میان آنها تقسیم نشد.حق آبه بسیاری از کشاورزان از بین رفت.

این مسئول در پایان اذعان داشت: قرار بود چاه‎های بدون مجوز سامان‎دهی شوند  پروانه دار شوند اما متاسفانه اقدامات کاملی در این زمینه انجام نگرفت.

انتهای پیام/63015/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول