اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل اعلام کرد

بهره‌برداری از فاز 3 طرح آبیاری شبکه پایاب سبلان

استاندار اردبیل گفت: همزمان با هفته دولت فاز 3 طرح آبیاری شبکه پایاب سد سبلان و سد قورت‌تپه به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از فاز 3 طرح آبیاری شبکه پایاب سبلان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد در سفر به مشگین‌شهر و بازدید از چند پروژه عمرانی اظهار داشت: این پروژه‌ها زمینه آبیاری 400 هکتار از اراضی پایاب سد سبلان را فراهم می‌آورد.

وی همچنین در بازدید از سدهای در حال احداث قورت‌تپه و کرم‌شاهلو اظهار امیدواری کرد سد قورت‌تپه در هفته دولت و سد کرم‌شاهلو نیز در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسد.

نیکزاد گفت: با بهره‌برداری از این دو سد 300 هکتار از اراضی پایاب واقع در دو بخش مرکزی و ارشق، از دیم به آبی تبدیل می‌شوند.

استاندار اردبیل همچنین در بازدید از طرح ساماندهی امامزاده سید سلیمان فخرآباد نیز خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبار مورد نیاز به زودی خیابان 35 متری منتهی به صحن امامزاده بازگشایی می‌شود.

نیکزاد در بازدید از ناحیه صنعتی شهید همرنگ رضی نیز یادآور شد: با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران در این ناحیه با توافق انجام شده با مدیریت شهرک‌های صنعتی استان مقرر شد از قیمت 21 هزار تومانی هر متر‌مربع زمین در این ناحیه مبلغ 6 هزار تومان آن از محل اعتبارات استانداری تامین و هر متر‌مربع زمین با قیمت 15 هزار تومان به سرمایه‌گذاران واگذار شود.

این مسئول تصریح کرد: استانداری متعهد شده در صورت اجرای فونداسیون واحدهای تولیدی توسط سرمایه‌گذاران ظرف مدت یک ماه نسبت به تامین آب و برق مورد نیاز واحدها اقدام کند.

تکمیل مجتمع موران و آبرسانی به 90 روستا

استاندار اردبیل همچنین در سفر به شهر انگوت از توابع شهرستان گرمی خواستار تکمیل پروژه‌های عمرانی در حال اجرا شد.

اکبر نیکزاد در این سفر و در جریان بازدید از ساختمان دولت موران و انگوت با تاکید بر تکمیل این پروژه‌ها ابراز داشت: با بهره‌برداری از آنها زمینه استقرار ادارات متعدد در موران و انگوت فراهم خواهد شد.

وی همچنین در بازدید از مدرسه الزهرای انگوت، تکمیل آن را تا مهر ماه به منظور افزایش فضای آموزشی این بخش خواستار شد.

رئیس شورای اداری استان در بازدید از پارک جنگلی در حال احداث شهر انگوت نیز 500 میلیون ریال جهت تکمیل آن اختصاص داد و پارک را به نام پارک ولایت نامگذاری کرد.

نیکزاد با اشاره به احداث این پارک بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر انگوت گفت: با تدفین پیکر یک شهید گمنام بر فراز آن٬ این تپه می‌تواند به نام تپه نورالشهدا نامیده شود.

این مسئول در دست اجرا بودن تصفیه‌خانه مجتمع آبرسانی موران را یادآور شد و خاطرنشان کرد: با اتمام این پروژه بیش از 90 روستا از آب آشامیدنی مطمئن برخوردار می‌شوند.

فرماندار شهرستان گرمی هم سفرهای مستمر استاندار و اختصاص اعتبار به پروژه‌های عمرانی این شهرستان را در پیشرفت فیزیکی آنها موثر دانست.

محمود علایی عنوان کرد: پارک جنگلی شهر انگوت به عنوان دومین پارک این شهر به مساحت 10 هکتار و با اعتبار 700 میلیون ریال در حال احداث است.

انتهای پیام/62007/ب/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول